• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Problemy z przenoszeniem do następnej misji
#1
Witam mam dwa problemy z przenoszeniem do następnej misji.

Pierwszy dotyczy złota i drewna oraz nie mogę go pojąć. Ustawiłem dokładnie w wyzwalaczach (Save i Load) tak jak w Kampanii Nieumarłych "Dziedzictwo potępionych" misji 7 (A,B,C) aby zapisało i przeniosło mi zebrane drewno i złoto do następnej misji. Niestety gdy przechodzę do następnej misji wszystko jest (bohater, zebrane itemy, poziom, umiejętności itd.) ale ilość złota i drewna jest równa zeru.

Drugi dotyczy przenoszenia jednostki. Problem w tym, że jeżeli ta jednostka zginie w pierwszej misji to w drugiej ma się nie pojawiać. Ustawiłem nawet Inf/ Then / Else, Multiple Functions z warunkiem, że nie równa się śmierci przenoszonej jednostki i niestety bez skutku.

Screeny wyzwalaczy dotyczące przenoszenia surowców.


Attached Files Thumbnail(s)
       
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
1. Spróbuj zapisać złoto i drewno do dwóch zmiennych a następnie je zapisać, a potem odzyskać w następnej mapie.


2. W 1 mapie zanim zapiszesz bohatera musisz sprawdzić czy istnieje, następnie zapisać go lub nie zapisywać wcale gdy zginął i zapisać jakiś warunek który sprawdzisz w mapie nr 2 np. prostą wartość int = 1 dla tak i 0 dla nie. Następnie wczytując te wartości sprawdzasz jaką mają wartość 0/1 i wczytujesz bohatera lub nie wczytujesz wcale. Nie można odzyskać z cache wartości ''brak jednostki''bo nie da się jej tam nawet prawdopodobnie zapisać. Brak jednostki = null/0

edit.
nie spojrzałem dobrze, przenieś te akcje dotyczące złota i drewna na sam początek bo gdy nie będzie bohatera będą one skipowane zawsze. Dlatego np. możesz nie wczytanego złota i drewna.

poza tym masz tam źle ustawione w ifie masz nie równa się brak jednostki czyli jak masz bohatera wczytanego to akcja jest skipowana
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Jak Micek pisze, pomijasz akcję wczytania złota i drewna, bo bohater się wczytał. Przenieś akcje powyżej tego warunku.
"Zobaczmy. Nikt mnie nie widzi. Wszystko będzie ujawnione. Cała sala, szuka ciała"
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
Co do pierwszego rzeczywiście kolejność ma znaczenie.
@Micek z tym przenoszeniem bohatera to użyłem zmiennej C i dodałem do Bufora gry ustawiając, że wartość (Bohater + 1) ma się pojawić w następnej misji a 0 to nie. Niestety mi to nie wychodzi. Nieważne czy go zabije czy nie to teraz w ogóle mi się nie pojawia.

Misja 1:
   

Misja 2:
   
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
wystarczy nie trzeba dawać balcon = balcon +0 wystarczy balcon = 0 albo nic nie dawać bo zmienna ma taką wartość domyślnie.
No, ale źle masz warunki postać nie może być martwa i żywa na raz. Nie ma stanu pośredniego.
Dla tych warunków twoja zmienna zawsze będzie mieć 0
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od: Vamper
#6
Ok wszystko już działa Uśmiech
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.