• 2 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Berło Żywiołów
#1
Zdjęcie 
[Image: ruoX1Yp.jpg]

W 2008 roku zacząłem tworzyć kampanię. Mamy rok 2017, a ja wreszcie ukończyłem jej pierwszy akt.
 
Witam wszystkich. Rok 2008 to prawdopodobnie czasy największego rozkwitu forum "arcane.pl". Wtedy właśnie powstała pierwsza mapa mojej kampanii. Może ktoś ją nawet z tu obecnych pamięta (pozdro LordStachu).
 
"Przeznaczenie", bo o nim mowa, było moim projektem konkursowym. Konkurs wygrałem i niesiony sukcesem zacząłem tworzyć całą kampanie. Poszło to jednak dość mozolnie...
 
Aaaale minęło raptem 9 lat, w trakcie których powstało i zostało przerobionych, następnie zastąpionych i zamienionych wiele map, i oto jest! Pierwszy akt, który wprowadza Was do mojej kampanii. Nie ma co spodziewać się fajerwerków. Zawartość ma za zadanie wprowadzić Was do świata, który tworzę, a tworzę go wiele lat. Bo "Przeznaczenie" było poprzedzone powstaniem dwunastu kampanii, które tworzyłem będąc jeszcze w liceum. A to było dawno... I nie, nie zostaną one nigdy upublicznione. Ich poziom na to nie pozwala. Stworzyły one jednak podwaliny do powstania świata, w którym poznajemy naszych bohaterów - Sotera i Evisha, synów Evandera, bohatera Wojen Unifikacyjnych.
 
Prolog w skrócie opisuje to, co doprowadziło do aktualnej sytuacji w moim świecie. W pozostałych rozdziałach starałem się jak najwięcej razy nawiązać do historii, by nikt nie czuł się zagubiony. Inne zadanie pierwszego aktu to przedstawienie większości postaci, frakcji i lokacji.

Mapa Świata:
[Image: GlEIbfc.jpg]

"Przez Świat przetoczyło się wiele wojen. Inwazja Nag na Królestwo, późniejsza inwazja Hordy rozpoczynająca Wojnę Graniczną. Wojna Domowa Orków, sprowokowana przez Gren'Masha i jego Klan Przeklętej Krwi, której następstwem była druga Wojna Graniczna oraz inwazja Legionu Khang'a i Powstanie Paladynów. Te konflikty ukształtowały Świat. Nazwane Wojnami Unifikacyjnymi doprowadziły do powstania Republiki, zrzeszającej praktycznie wszystkie znane rasy."
                                                                                                                             - "Historia Wielkiej Republiki Ras" -                                                                                                                                                                                     Xel Ka

Kilka screenów:
[Image: R1vTy5M.jpg]
^Rodzinny dom Sotera i Evisha^
[Image: bNlDeu9.jpg]
^Trilin - pierwsza lokacja^
[Image: nnoANLP.jpg]
^Podnóża Świątyni Żywiołów^
[Image: IvgzzJi.jpg]
^Targ w Stolicy. W dalszym planie Pomnik Ofiar Wojen Unifikacyjnych oraz Świątynia Światła, siedziba Zakonu^

Berło Żywiołów - akt I
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
Najwyższa pora na recenzję
Za projekt zabieram się chwilkę po 5tej i gram do samego końca.

(Recenzje piszę w trakcie gry)

Zacznijmy od prologu. Okej, pewien starzec opowiada historię, którą przeżył, lub usłyszał w swoich latach.
Ale powiem ci tak.. treść tutaj lekko przerosła formę.
Początek był ciekawy, toczy się jakaś wojna, konflikty. No fajnie,
ale trwa to troszeczkę za długo, przez co obrazy stają się monotonne i całość się ze sobą zlewa. 
Ktoś walczy z kimś, ktoś kogoś zdradza, ale nie ma punktu zaczepienia, czegoś np wyjątkowo istotnego w
tym całym sporze.
Myślę, że za dużo historii jak na początek gry. Lepiej czegoś nie wiedzieć, lub dowiadywać się w trakcie kampanii,
niż słuchać na wstępie o wydarzeniach, które nawet nas nie dotyczą.
Spróbuj zachować trochę tajemnicy, nie wykładać na tacy dla niezaznajomionego gracza każdego faktu
z twojego świata.
Polecam ci obejrzeć na internecie wstęp do Dragon Age: Początek , może Cię zainspiruje. 
Filmik niestety przerwałem po wątku, w którym
wyjąłeś scenkę z warcrafta, tą z ostrzem mrozu i arthasem.
I nie zrozum mnie źle, po prostu lepiej, żebyś popracował nad krótszym prologiem, który zaciekawi wizualnie,
niż żebyś próbował na siłę zaciekawić historią.
Za główny minus podałbym długość i prosty bieg wydarzeń, które następują po sobie.
"oni najechali nas, wtedy my najechaliśmy ich i potem była wielka wojna"
No a za plus: format, jest całkiem przystępnie zrealizowany, choć brakuje jakiegoś lektora.

ok zaczynamy:
Pierwsza misja, podobnie jak prolog. Za dużo, 
biegamy dzieciakami po całej mapie, odnosząc zadania od ludzi do ludzi,
którzy nawet nie starają się zaciekawić nas naszą historią, tylko posyłają
do kolejnego punktu.
Jaki w tym cel i co to wnosi? Takie rzeczy na początku gry lekko zniechęcają.
Poszedłbym w coś prostszego, jak pierwsza misja ludzi w Wc3.
Główny problem to monotonność.

[Image: I9gq3bI.jpg]

Ciekawe wydarzenie, po podejściu do straży Duży uśmiech
[Image: 4tZEcly.png]

Okej, przebrnąłem przez spalone miasto i dostałem się do zakonu.
W ogóle, podobne trochę jak w grze Fable, kiedy jakiś zbóje przybyli
spalić miasteczko. Ciekawy motyw
Misja 2. 
I znowu, misje misje misje,
niczego nie dowiedziałem się w zakonie, tylko biegam od końca do końca mapy
pomagając absolutnie każdemu.
Jeśli taką właśnie dole mają rycerze światła, to szczerze im współczuję. 

(Troszkę szkoda, że nie pokazałeś, jak wyglądało szkolenie, nawet w kilku krokach. 
Przez 10 lat musiało wydarzyć się sporo rzeczy)
a propos, czemu 4 zupełnie różnych magów nauczono 8 identycznych umiejętności?
Okej, no więc nasi adepci dorastają, na mężnych magów.

+ co tam robi po 10 latach malutka Mira!?!?
Ja wiem z wiedźmina, że czarodziejki za pomocą magii mogą się odmładzać, ale chyba nie aż tak Duży uśmiech
[Image: gqLSMVI.png]

[Image: g7G6NXU.jpg]

i fabuła TERAZ zaczyna robić się troszkę ciekawsza.
Przyznam, że druga misja była nawet udana.
Jestem ciekawy, co to za Berło Żywiołów trzeba zdobyć, i mogę grać dalej.

Misja3.
I tu jestem mile zaskoczony.
Misja była bardzo dobra, a ja jestem coraz ciekawszy co stanie się z berłem.
Mały strażnik który towarzyszy nam zwiedzając jaskinie jest również niezły.

[Image: LSI6ldg.jpg]

Jedyne, do czego mogę się tutaj przyczepić, to nadal zbyt częste przerywniki. Niech będą rzeczy, które bohaterowie mówią, bez
mini filmiku po kilkanaście sekund.

[Image: hU1aVOM.jpg]
pomysł jest, wszystko trzyma się jak na razie kupy.
(dodaj warunek życia do towarzysza murloka do zadań, bo umarł mi, a później gadał w przerywniku xD) 

Misja 4.

+ za system wyboru. Mógłby być bardziej rozbudowany, np 
przez wybór dialogów podczas rozmowy, ale i tak jest dobrze!

Misje mi się podobają, ciekawe i nienachalne, w porównaniu do misji 1. jest postęp
Miasto republiki wygląda zacnie.

[Image: RcApcXw.jpg]

Zdecydowanie najdłuższa i najlepsza z czterech misji.
Jakaś intryga, coś się dzieje.

No i cóż, Epilog
co mogę powiedzieć, nie spodziewałem się,
ale zapowiada się ciekawie 

[Image: ThH3Zln.jpg]

Tylko nie rób z tego jakiejś podróby starcafta koleś xd

No o OCENA

+ pomysł na fabułę
+ ciekawe postacie
+ cała intryga towarzysząca nam od początku gry
najpierw płonie miasto, później pojawia się berło,
zamieszki w mieście i jak widzę po epilogu, to dopiero przedsmak wydarzeń.

- zdecydowanie słabsza 1 misja i za długi prolog
- zbyt niski poziom trudności
- zbyt częste przerywniki
- i brak ich pomijania (no sorry)

Jest to dopiero pierwszy akt, i od połowy mi się spodobało
więc masz ode mnie: 5.8 / 10 

Całość przechodziłem ok. 2,5 godziny
Jakby coś, to chętnie wspomogę projekt.
No i cóż, czekam na kolejne akty!


Oto krótka lista rzeczy, które proponuję poprawić / zmienić:

Spoiler

- skrócenie prologu i przerobienie pierwszej misji
- dodaj blokadę zabijania sojuszników, aby strażnicy światła nie mogli bezkarnie mordować kolegów.
[Image: b6H5HN9.png]

- kilka drobnych błędów w zdaniach
- dodaj głos do postaci.
Jeśli nie możesz, to chociaż podłóż pod narratora. Uwierz,
ale w gry z dźwiękiem dużo lepiej się gra.
- chociaż kilka motywów muzycznych

- proponuję zamiast dwóch slotów na czary
[Image: SzbEEp0.png] zrobić "Księgę Czarów"
zapełnić ją różnymi zaklęciami, i niech każdy
z bohaterów będzie potrafił używać wybrane z nich.
np soter potrafi używać 
[Image: 32gQfop.png]
a 2 i 3 ma zablokowane, bo nie pasują do jego specjalizacji.
Ven potrafi 1 i 2, a Kore na przykład 3 i 4.
(najlepiej, gdyby dochodziły w tej księdze kolejne strony,
wraz z wyższymi poziomami bohaterów)
No chyba, że zabawę z wyborami czarów zostawiasz sobie na akt II
Po prostu gdy każdy ma po 8 czarów jest według mnie za łatwo.

- czasem gdy podchodzimy do npc to nie uruchamia się region i musimy odejść kawałek od niego

pozdrawiam, Martinez

ps
W ogóle  jestem zaskoczony, że chciało ci się robić całe uniwersum Duży uśmiech
Sam jaram się tym tematem i też chciałbym kiedyś od podstaw postawić całe kontynenty,
a w nich państwa, królów i lokalne prawa.

Idziesz tylko w ten projekt, czy przy okazji będziesz robić coś jeszcze?
Jakieś krótkie historie
edit: poprawiłem Ravanie :/
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
dzięki za recenzje Martinez!

po kolei:
  • zdaję sobie sprawę, że wprowadzenie jest przydługawe i przynudnawe. chciałem po prostu skrócić dwanaście kampanii w jednym filmie, aby grający miał choćby nikły pogląd na to gdzie i w jakich okolicznościach dzieje się akcja. dla poukładania w bibliotece Świątyni Światła w Stolicy znajdują się księgi opowiadające historie, które wydarzyły się przed kampanią. w dalszych misjach pojawi się wiele postaci, które te historie również przybliżą. (btw starzec będący narratorem to Evander, ojciec głównych bohaterów)
  • pierwsza misja powstała w 2008 roku, misja w Stolicy w 2016-17. wiele się w tym czasie nauczyłem, podrasowałem kilka pomysłów i ogólnie trochę inaczej zacząłem podchodzić do tworzenia. w zamyślę chciałbym aby większość map przypominała czwarty rozdział, tzn. jest jakaś główna fabuła, ale każdy rozdział także tworzy jakąś zamkniętą całość. tak będzie w piątym rozdziale (czyli rozwiniętym epilogu) i każdym następnym. z pewnością odwiedzimy także Równinę Wilka (czyli ojczyznę Hordy), Królestwo, Dorei'Thalas (w thalassianskim 'dorei' to dom, a 'thalas' to Elfy - i mamy Dom Elfów), Khaz Hoghar (czyli stolicę Krasnoludów) i powrócimy do Stolicy. być może pojawią się dwa lub trzy wyjątki, które przypominać będą trzeci rozdział.
  • odnośnie podobieństwa do Fable to rzeczywiście, szukam inspiracji w rzeczach, które lubię: Gwiezdne Wojny, Gra o Tron, Warcraft, czy rzeczony Fable (postać Mistrza Novisha wzorowana jest na postaci Maze'a)
  • mała Mira to małe niedopatrzenie z mojej strony. jej postać dodałem stosunkowo niedawno i zapomniałem ją ukryć w późniejszej częsci rozdziału. a co do zabijania NPCów to najlepiej nie zabijać NPCów Oczko ale fakt - coś trzeba z tym zrobić .
  • te dziesięć lat szkolenia łączy się z Twoim późniejszym pytaniem o dodatkowe historie związane z uniwersum. nie wiem jednak jak będzie u mnie z czasem. inaczej - chciałbym, ale nie mam kiedy.
  • przerywników jest tyle, bo nie chciałbym aby coś graczowi umknęło (bardzo zależy mi na fabule). brak możliwości pomijania filmów mi też przeszkadza (zwłaszcza w testowaniu map), ale teraz byłoby to za dużo do poprawiania :/
  • poziom trudności będzie się zwiększał wraz z postępem bohaterów
  • każdy Rycerz Światła umie te same zaklęcie, ale wraz z biegiem wydarzeń, będzie uczył się nowych zaklęć (tym razem już specyficznych dla każdej postaci)
chyba odpowiedziałem na wszystko Oczko
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
Przeinstaluje sobie warcrafta, bo mam aktualnie angielską wersję i zagram.
"Zobaczmy. Nikt mnie nie widzi. Wszystko będzie ujawnione. Cała sala, szuka ciała"
Find
Reply }}}
Podziękowanie od: Martinez
#5
O, Wookash, odkopales swoje starocie sprzed arcrane.pl.

Sciagnalem twój projekt, zagram i dam Ci znac jak mi sie podobalo Oczko
Find
Reply }}}
Podziękowanie od: Martinez
#6
Jakbyś Wookash był zainteresowany jest też fanpage warcrafta 3 na facebooku i tam mógłbyś projekt też pokazać - byłbyś zainteresowany?

PS Ja mam dalej angielskiego warcrafta bo tłumaczę projekt, ale jak skończe, tak jak obiecałem zagram i podzielę się opinią.
"Zobaczmy. Nikt mnie nie widzi. Wszystko będzie ujawnione. Cała sala, szuka ciała"
Find
Reply }}}
Podziękowanie od: Martinez
#7
Tak w woli ciekawości, jak idzie projekt?
Zacząłeś już jakieś prace, czy robisz coś innego?

w ogóle przeczytałem teraz swoją recenzje (bardziej wymianę poglądów) ii.. widać że była pisana
na gorąco, bo teraz w ogóle nie mogę jej rozczytać ;p
Ale mam nadzieję, że któreś z rad zapamiętałeś.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
Zdjęcie 
coś się tworzy, ale jako że na edytor mam w tygodniu jakieś dwie, no max trzy godziny, idzie to dość mozolnie. jestem w połowie piątego rozdziału. historie już mam, tylko nie mam kiedy jej zwizualizować.

uchylając rąbka tajemnicy:
piąty rozdział wprowadza cztery nowe frakcje, które toczą między sobą walkę o władzę nad południową krainą, która znajduje się już poza granicami Republiki. Ci, którzy grali, poznali już Rój. kolejna to Krwawe Elfy, których przywódca - Longinus - znajduje się na poniższym screenie.

[Image: V6z0Trh.jpg]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#9
Ja grałem i nie poznałem roju. Coś mnie ominęło?

W każdym razie mega się ciesze, że coś tam się dzieje. Czekam z niecierpliwością na każdy fabularny polski projekt

Luty - gf, kraina bogów
Marzec - początki valhalli
a później mam nadzieję, że coś pokażesz

A tak poza tym, czemu masz tylko 2,3 godziny tygodniowo edytor?
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#10
(31.01.2018, 11:07)Martinez Wrote: Ja grałem i nie poznałem roju. Coś mnie ominęło?
no może źle się wyraziłem. nie tyle poznaliście co zobaczyliście. w epilogu.

(31.01.2018, 11:07)Martinez Wrote: A tak poza tym, czemu masz tylko 2,3 godziny tygodniowo edytor?
półroczna córka Oczko
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#11
w ogóle gratuluję córeczki

Planujesz w tym roku zabrać / ogarnąć ten projekt
czy raczej nie da rady? Tak pytam, jakbyś miał ocenić
+ - ile ci to tam zajmuje, czy by coś z tego wyszło.

Nie wiem ile dokładnie robiłeś obecną część, wiem że łatwo tak powiedzieć "kilka lat"
ale jak się ma chęci to jakoś szybciej wychodzi.
Pytam z tego względu, że chętnie wypromowałbym kiedyś jakiś dobry projekt. Mało rzeczy od polaków wychodzi w ogóle
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#12
codziennie coś dłubię. czasem mam więcej czasu to pcham do przodu fabułę, kiedy mam mniej czasu to zajmuje się poprawianiem błędów w stylu literówek. na chwilę obecną kończę piąty rozdział. została mi do zrobienia ostatnia lokalizacja. docelowo chcę dojechać do rozdziału siódmego i wydać to jako akt drugi. raczej w tym roku, ale kiedy to się nie określe.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#13
Ogólnie, wookkash fajnie by było, jakbyś mi kiedyś podesłał ten cały projekt przed publikacją,
tzn byłbym takim wstępnym testerem, spisałbym listę rzeczy, które w moim oku
można by trochę podkręcić/ być może coś dodać, albo zmienić.

Jak już wspomniałeś, niektóre lokacje robiłeś dawno i nie chcesz do nich wracać, dla mnie
natomiast mają kilka niewybaczalnych błędów, które wymagają lekkiej korekty.
Po prostu, gdy skończysz mogę przejść i sporządzić ci taką listę, w kilka chwil. Oceniłbyś, co jest warte uwagi a co nie,
i bym to dodał.

W przyszłości mam zamiar troszkę wypromować swoje projekty, więc fajnie jakby i twój 
projekt nie przeszedł bez echa. Dużo serca w niego włożyłeś i myślę, że byłby tego warty.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#14
czasu nadal nie mam, ale projekt żyje. piąty rozdział jest niemal ukończony. jednak od jakiegoś czasu (3-4 miesiące) leży ponieważ postanowiłem przerobić prolog. forma w jakiej jest on aktualnie jest za długa i za nudna. nowy prolog powinien być bardziej przystępny i będzie jedynie zarysowywał historię świata, nie będzie jej wykładał na tacy w formie wkładania łopatą do głowy.

edit*
byłbym zapomniał. ogólnie kampanię tworzę na wersji 1.28b. na 1.31 zaobserwowałem, że pozmieniały się kolory drużyn w związku ze zwiększeniem ilości graczy i co za tym idzie - kolorów. nie sprawdzałem jednak całej kampanii, bo - uwaga - nie miałem kiedy Oczko

kilka szkrinów na zachęte:
[Image: IW4AG7s.jpg]

[Image: EeYjhu0.jpg]

[Image: Kz7iSug.jpg]

[Image: OnzmMmI.jpg]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#15
Eh, czekam jak na premierę nowego filmu w kinach.
Jakby projekt był gotowy, z pewnością poleciłbym go na (przyszłej) grupie discordowej
i stworzył wokół niego niezły fanbase, bo ma naprawdę niezły potencjał. (szczególnie że to rozgrywka kilku osobowa)

Nie chcesz aby cię w nim wspomóc? Duży uśmiech
chociaż przy tworzeniu terenów?
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.