• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Europe: Medieval Warfare
#1
Witam,

Chciałbym wam przedstawić mój najnowszy projekt, a raczej (tymczasowo) jego zalążek. Czarne Złoto Dafajos nie ucieknie, a na razie mam inne pomysły.

No to może zacznijmy:

Projekt będzie mocno wzorowany na grze Medieval II: Total War (jeśli ktoś nie wie co to to radzę się zapoznać, świetna gierka), z częścią rzeczy ode mnie. W założeniu ma być 12 frakcji (np. Polska, Niemcy) i kilka neutralnych (np. rebelianci). Każda frakcja może zawierać sojusze (maks. 3), tworzyć wojny, a może nawet uda mi się zrobić system Wasali (maks. 2). Będą też punkty kontrolne/miasta. W obrębie tych punktów będą strefy budowlane (tylko na nich możemy cokolwiek wznieść), oraz będzie można tworzyć mury ( nawet prawdziwe fortece !). W zależności jak duże jest miasto na początku ( w sensie bez naszego działania), tak duża będzie ta strefa.

Co chcę zrobić w tym projekcie:

-System machin oblężniczych: Wątpię, że mieczem uda ci się skruszyć kamienny mur, ale taran lub armata to co innego Uśmiech,
-System morale: Przykład 1, Załóżmy, że jesteś lekkozbrojnym chłopem wyposażonym w widły, a szarżuje na ciebie ciężka konnica. Szczerze mówiąc, to wątpię żebyś stał i chciał walczyć. Prędzej byś uciekł gdzie pieprz rośnie ( a przynajmniej spróbował),
Przykład 2, Są dwie armie, jedna z dowódcą ( w postaci bohatera np. Jagiełło) , druga bez. Ta pierwsza ma większą ochotę do walki, gdyż jeżeli wie, że ich dowódca nie jest "ciotą" i nie siedzi na dupie w zamku, to po prostu chcą walczyć. Druga armia natomiast, jest postawiona w ciężkiej sytuacji, albowiem myślą, że ich dowódca jest tchórzem (nawet jeśli walczy gdzie indziej) i nie chcą walczyć ( w sensie, że walczą słabiej),
Przykład 3, Wróćmy do przykładu 1, załóżmy że właśnie uciekasz. Jeżeli wasz dowódca jest z wami, to może użyć rogu dowódcy, który podniesie was na duchu. Ponieważ wiecie, że dowódca wam pomoże i przeżyjecie, lub zginie razem z wami.
-System różnych formacji np. klin (konnica), mur włóczni (pikinierzy), okręg bojowy (włócznicy),
-System w miarę realnej budowy, np. Warsztat oblężniczy nie buduje się tak jak normalnie, czyli około 1-2 minut, tylko jakby 5-6. Tak lepiej,
-System ulepszania, W danym mieście budujesz np. Warsztat Płatnerski. Wszystkie jednostki, od teraz, produkowane w tym mieście, będą miały zwiększony pancerz, to samo tyczy się Kowala (tylko że to już z bronią).
-System income, Miasto/punkt kontrolny sam/o w sobie nie daje ci pieniędzy. Musisz natomiast budować na nim budynki za to odpowiadające np. rynek, farmy.

Myślę, że to tyle. Jak o czymś zapomniałem, to dopiszę.

Wrzucam screen'a na razie czystego terenu (bez dodatków, ani niczego, po prostu teren) .

http://scr.hu/9puv/7xqlh
Projekty: 
Czarne Złoto Dafajos - prace w toku (2019),
Europe: Medieval Warfare - prace aktualnie zawieszone
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
Okeeeeeeeeej, chciałbym to zobaczyć, czekam z niecierpliwością na kolejne update'y.
(chociaż mapa nie wygląda zbyt dobrze :c)
01110001011110001110011
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
(02.12.2017, 17:45)Ravan3 Wrote: Okeeeeeeeeej, chciałbym to zobaczyć, czekam z niecierpliwością na kolejne update'y.
(chociaż mapa nie wygląda zbyt dobrze :c)

Szczerze mówiąc , to ta mapa była robiona na dosyć szybko. Po prostu chciałem mieć już tak jakby ''płótno'' które będę mógł ulepszać .
Projekty: 
Czarne Złoto Dafajos - prace w toku (2019),
Europe: Medieval Warfare - prace aktualnie zawieszone
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
Może zacznę od tego, że sam pomysł na mapę/projekt jest dość ciekawy mimo iż takich map trochę jest (to nawet lepiej, bo jeśli nie są zabezpieczone, możesz podpatrzyć pewne rzecz i je przenieść bądź zmodyfikować). To czy projekt znajdzie swoją niszę odbiorców/graczy to już inna sprawa wręcz indywidualna, a do tego będzie potrzebna promocja. W tym momencie pojawia się też duży znak zapytania czy uda Ci się ukończyć ten projekt, gdyż zdaje się on być dość rozległy. Mam nadzieję, że go ukończysz. Jeśli będziesz potrzebował kogoś do pomocy w niektórych kwestiach, czy do testów to możesz na mnie liczyć. To tak słowem wstępu.

Teraz trochę mojego gdybania. Zacznijmy na początku od kwestii wizualnej tej mapy/projektu. Jeśli chcesz aby ów projekt był inny od reszty, a nawet unikatowy przydałyby się "realistyczne" na tyle na ile jest to możliwe modele/tekstury: ziemi, środowiska, budynków i jednostek. Tutaj warto też zauważyć, że tekstur podłoża powinno być więcej gdyż wpakowanie tam np. 4 nowych tekstur i pokrycie nimi całej mapy będzie mało atrakcyjne wizualnie. Dodatkowo mapę (część grywalno - wizualną) można zrobić niczym na "Cartographe'rze" tak, aby nie wiało pustakami jak np. w Lorderon TA. O ile z teksturami podłoża, budynkami czy środowiskiem problem jest nikły, tak z jednostkami jest zgoła większy. Przykładowo "footman" z WC3 raczej się nie nada, gdyż nie odznaczałby się przynależnością do żadnej z frakcji, moim skromnym zdaniem oczywiście. Jednostek pożądanych trochę da się znaleźć jednak jak na 12 frakcji jest ich stosunkowo mało. Poza tym mógłbyś również zadbać, aby owe jednostki miały swoje "herby" (odznaczały się przynależnością narodową od innych) np. na tarczach itd. Chcesz stworzyć aż 12 frakcji jest to dość dużo i pochłonie to masę czasu, a wręcz może nawet zniechęcić Cię do dalszej pracy. Drugą sprawą jest balans pomiędzy nimi co bez wielu testów gry przynajmniej z 4 graczami będzie ciężkie do oszacowania i poprawienia (brak balansu zmniejszy grywalność Twojego projektu do minimum, tak jak w wielu innych produkcjach). Sam chciałem w AoX utworzyć, aż 8 frakcji, teraz w WoN'ie zmniejszyłem liczbę do 6 grywalnych, a to i tak dużo i kto wie czy to wgl wypali, bo pewności nie ma tym bardziej, że kreowanie tych wszystkich frakcji to spore wyzwanie, czasami jak o tym pomyśle to od razu mi się odechciewa (widzisz to, to co pisałem powyżej). Dodatkowo chcesz tutaj wpleść jeszcze najemników - pod frakcję więc modeli potrzebujesz naprawdę dużo. Jak na tą chwilę Stachu zawiesił swój warsztat na GF więc odpada. Pomysł z sojuszami, wasalami i income'em w realizacji nie jest wielce problematyczny. Ciekawie również wypadają "strefy budowlane", mury, a także sprawa z finansami (markety, farmy) i to także nie powinno sprawić większy trudności. System machin oblężniczych jak dla takiego projektu jest w pełni zrozumiały jednakże tutaj będzie trzeba pobawić się z systemem obrażeń, wartościami, typem itd. z czym poszedłbym raczej do Micka, gdyż w ED zrobił własny system, ale to już musielibyście się dogadać co i jak. To samo tyczy się systemu morale. Jeśli chcesz wprowadzić "szarżę" u konnicy to mogę podesłać gotową (gdzieś ją kiedyś znalazłem) + dodaje to realizmu i napędza rozgrywkę. Co do dowódców to, cóż Jagiełłę i innych bym odpuścił i zrobił coś w stylu, że to gracz jest włodarzem danego państwa, tworzy "bohatera", który ma w czymś specjalizacje i je rozwija np. "róg dowódcy", ów bohater jest głową państwa - graczem - a jego śmierć kończy rozgrywkę, albo musimy wybrać następcę (wskrzeszenie nie wchodzi w rachubę) i rozwój zaczyna się na nowo. Przykład 3 i formacje. Trzeba zacząć od tego aby jednostki rekrutowały się w grupach w zależności od ich specjalizacji (konnica, strzelcy itd.) np. od 3 do 5 w grupie. Formacje to ciekawy i naprawdę dobry pomysł, pozostaje tylko pytanie jak będzie z realizacją. System realnej budowy - czas budowy możesz zwiększyć, ale nie rób z tego drugich plemion (if you know what i mean). Płatnerz i kowal to kolejna prosta sprawa w realizacji, dobry pomysł więcej pisać chyba nie trzeba (ew. można to skomplikować i zrobić coś w stylu, że dla każdej grupy naszych wojaków nie dość, że trzeba to "ulepszenie" opracować to jeszcze wykupić, albo stworzyć coś na zasadzie garnizonu w którym znajduje się oręż, pancerze itd. i w zależności jaka jest tego liczba tylu wojaków możemy powołać do służby). W zależności od wieku w którym chcesz osadzić rozgrywkę można dodać event'y w stylu "Wypraw Krzyżowych.

Jak coś jeszcze przyjdzie mi do głowy, a na pewno przyjdzie, to napiszę. Życzę powodzenia i zapału do pracy, może coś z tego będzie. Kolejna mała litania wg Św. Luciusa.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
Dzięki za wypowiedzenie się Św. Luciusie.
Jeżeli chodzi o teren, to ten piasek był po prostu po to, aby wyznaczyć mniej więcej kształty i inne państw . No to teraz jednostki:
-czasem będzie jedna jednostka na kilka frakcji, np. Milicja do Niemiec,Francji,Anglii,Hiszpanii.
Oczywiście ich herby i kolory ich kubrakow zostaną zmienione.
-oczywiście nie zabraknie jednostek typu Rycerzy Polskich lub Krzyżaków,
-zastanawiam się nad stworzeniem event'ów, które po spełnieniu określonych warunków dawalyby nam dostęp do zakonów (np. Templariuszy ) , a raczej ich budynków produkcyjnych .

Teraz co do krucjat. Cóż, mam pomysł aby stworzyć system, który dzialalby następująco :
-Co jakiś czas gracze (grający katolikami) mogą  wybrać papieża z pośród 3 kandydatów (żeby do takowych się dostać , trzeba budować kościoły , oraz poszerzać wiarę katolicką ). Jeżeli twój kandydat zostałby papieżem , mógłbyś zwołać krucjaty na dowolne miasta ( nie chrześcijańskie lub ekskomunikowane (omówię je później ))
-Jeżeli dołączyliśmy do takowej, to nasz dowódca wraz z armią stacjonujaca w mieście w którym dowódca przyjął wyprawę , otrzymują specjalne znaki nad głowami oddziałów (w postaci krzyżowej flagi).

Teraz omówię dowódców .
Może ten system, który Ty wymyśliłeś jest dobry, ale jeden dowódca to tutaj ( na taką liczbę miast) za mało . Po prostu będzie kilku dowódców na start, jeżeli umra stracimy ich bezpowrotnie. Oczywiście będzie ich można potem powołać (innych, na najniższym poziomie), ale to kwestia czasu. 

No to teraz te grupy jednostek. 
Powiem tak, na pewno jednostki będą szkolone w grupach, gdyż pojedyncze tworzenie wielkiej armii zajeloby długo .

Dobra, to chyba narazie tyle.
Projekty: 
Czarne Złoto Dafajos - prace w toku (2019),
Europe: Medieval Warfare - prace aktualnie zawieszone
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#6
Odradzam ulepszać tej mapy, bo wyjdzie jeszcze gorzej. Zaufaj mi, zrób nową Język
PS. Albo pobierz z neta, na pewno jakaś jest
01110001011110001110011
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
(02.12.2017, 23:26)Ravan3 Wrote: Odradzam ulepszać tej mapy, bo wyjdzie jeszcze gorzej. Zaufaj mi, zrób nową Język
PS. Albo pobierz z neta, na pewno jakaś jest

Zobaczę co do tego pobrania.
Dzięki za wskazówkę .
Projekty: 
Czarne Złoto Dafajos - prace w toku (2019),
Europe: Medieval Warfare - prace aktualnie zawieszone
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
No dobra, pobrałem mapę z Lords of Europe ( jakoś popularne to to nie było).
Troszkę pozmieniałem, pousuwałem niektóre rzeczy.
Mapa wygląda tak http://scr.hu/9puv/ixvvu



Myślę, że fajna.
Projekty: 
Czarne Złoto Dafajos - prace w toku (2019),
Europe: Medieval Warfare - prace aktualnie zawieszone
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#9
Duże to to nie jest
na hiszpani widzę z 15 drzewek.
Gościu, ale ty wiesz, że możesz zrobić mapę ponad limit warcrafta? np 400x100
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#10
Szczerze mówiąc , nie wiedziałem .
Ale nawet jeśli bym wiedział , to brak mi smykalki (A przynajmniej tak myślę ) żeby tworzyć ładne, a zarazem dobrze grywalne tereny. Poza tym, do tego terenu raczej dodam kilka rzeczy, kilka odejme. Postaram się zrobić to jak najlepiej.
Projekty: 
Czarne Złoto Dafajos - prace w toku (2019),
Europe: Medieval Warfare - prace aktualnie zawieszone
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#11
Jak zobaczę postępy to mogę pomóc w robieniu terenu i zapewne inni też by pomogli Uśmiech
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#12
Co do Templariuszy to gdzieś miałem pare ich modeli jeśli potrzebujesz mogę poszukac i wrzucić na neta
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#13
Sczerze mówiąc, to byłbym wdzięczny Baal. 


Czasem coś szperam przy projekcie, a takie modele przydadzą się Uśmiech
Projekty: 
Czarne Złoto Dafajos - prace w toku (2019),
Europe: Medieval Warfare - prace aktualnie zawieszone
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#14
(12.12.2017, 16:02)ForHonorPL Wrote: Sczerze mówiąc, to byłbym wdzięczny Baal. 


Czasem coś szperam przy projekcie, a takie modele przydadzą się Uśmiech

Proszę Bardzo tylko jest 1 problem dawno tą mape robiłem i nie ogarniam ktory plik od czego. Samych templariuszy ci zgrałem do folderu oprócz tego masz tam zamki itd obczaj readme aha mogłem cos pominac z tymi templariuszami bo plików jest dużo http://www70.zippyshare.com/v/wIye2JbS/file.html
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#15
Kolejne Znalezione w Necie
Jednostki:
http://xgm.guru/p/wc3/wh-warrior-priest

http://xgm.guru/p/wc3/mercenary

http://xgm.guru/p/wc3/sws-knight

https://www.hiveworkshop.com/threads/kni...urce-37432

https://www.hiveworkshop.com/threads/whi...urce-75790

https://www.hiveworkshop.com/threads/eli...urce-72517

https://www.hiveworkshop.com/threads/pal...urce-75884

https://www.hiveworkshop.com/threads/mou...urce-20196

https://www.hiveworkshop.com/threads/tem...urce-36326
Działo:

http://xgm.guru/p/wc3/kings-bounty-cannon

Ten z wowa

https://www.hiveworkshop.com/threads/god...urce-27101

Drzewa Paczka:

http://xgm.guru/p/wc3/unreal-tree-pack

http://xgm.guru/p/wc3/rotlktrees

Dekoracje:

http://xgm.guru/p/wc3/3582

http://xgm.guru/p/wc3/4187

http://xgm.guru/p/wc3/3237

http://xgm.guru/p/wc3/4502

http://xgm.guru/p/wow-models/pandacart

Taran:

http://xgm.guru/p/wc3/ram-by-elrat

Budynki:

http://xgm.guru/p/wc3/tower-roof

http://xgm.guru/p/wc3/wc2-farm

http://xgm.guru/p/wc3/wc2-barracks

http://xgm.guru/p/wc3/3310

http://xgm.guru/p/wc3/3331

http://xgm.guru/p/wc3/3280

http://xgm.guru/p/wc3/4117

http://xgm.guru/p/wc3/4344

http://xgm.guru/p/wc3/4325

http://xgm.guru/p/wc3/4387

http://xgm.guru/p/wc3/cimmerian-watchtower

http://xgm.guru/p/wc3/4394

http://xgm.guru/p/wc3/4413

http://xgm.guru/p/wc3/barrens-houses-by-webster

http://xgm.guru/p/wc3/4498

http://xgm.guru/p/wc3/4464

http://xgm.guru/p/wc3/4469

http://xgm.guru/p/wc3/4501

http://xgm.guru/p/wc3/tuzem-pack

http://xgm.guru/p/wc3/6954

http://xgm.guru/p/wc3/ogre-btw-decorations-pack

http://xgm.guru/p/wc3/horde-barracks-of-war2times

http://xgm.guru/p/wc3/11739

http://xgm.guru/p/wc3/sws-barracks

http://xgm.guru/p/wc3/sws-castle

http://xgm.guru/p/wc3/sws-murlocmainhall (to murloków ale moze być użyte jako bandytów) http://xgm.guru/p/wc3/sws-murlocbarracks

http://xgm.guru/p/wc3/27569 (chyba Cerkiew) http://xgm.guru/p/wc3/chasovnya (to też tylko że w mini wersji Duży uśmiech )

http://xgm.guru/p/wc3/51484

http://xgm.guru/p/wc3/oblivion-house

http://xgm.guru/p/wc3/coroll-house

http://xgm.guru/p/repaint/rehomobl

http://xgm.guru/p/wc3/hordefourthtowers (1 wieża sie nie nadaje)

http://xgm.guru/p/wc3/mysticacademy

http://xgm.guru/p/wc3/topdownwarcraft

http://xgm.guru/p/wc3/fantasy-environment-buildings

http://xgm.guru/p/wc3/well

http://xgm.guru/p/wc3/fantasy-environment-blacksmith

http://xgm.guru/p/wc3/frontier-tower

http://xgm.guru/p/wc3/humanhouses

http://xgm.guru/p/wc3/bordgia-italian-pack

http://xgm.guru/p/wc3/3234bv

https://www.hiveworkshop.com/threads/tow...urce-37502

https://www.hiveworkshop.com/threads/tur...urce-23626

https://www.hiveworkshop.com/threads/nor...urce-27611

https://www.hiveworkshop.com/threads/wiz...urce-27505

https://www.hiveworkshop.com/threads/all...urce-37469

https://www.hiveworkshop.com/threads/wil...urce-35279

https://www.hiveworkshop.com/threads/for...urce-31795

https://www.hiveworkshop.com/threads/enc...urce-37881

https://www.hiveworkshop.com/threads/tur...urce-23625

https://www.hiveworkshop.com/threads/cas...urce-27425

https://www.hiveworkshop.com/threads/cas...urce-37883

https://www.hiveworkshop.com/threads/pea...urce-37633

https://www.hiveworkshop.com/threads/pal...urce-27521

Wieśniaki i milicja:

https://www.hiveworkshop.com/threads/spa...urce-32694 
 
https://www.hiveworkshop.com/threads/mil...urce-32085

https://www.hiveworkshop.com/threads/hum...urce-75658

https://www.hiveworkshop.com/threads/vil...urce-74823          ten to chyba jakis troll  Duży uśmiech

https://www.hiveworkshop.com/threads/dal...urce-34337

https://www.hiveworkshop.com/threads/hd-...urce-36867

https://www.hiveworkshop.com/threads/pet...urce-32565

https://www.hiveworkshop.com/threads/mil...urce-32085

https://www.hiveworkshop.com/threads/tem...urce-36349

https://www.hiveworkshop.com/threads/bar...urce-33298

https://www.hiveworkshop.com/threads/pea...urce-22336

Koniec Uśmiech
Mam nadzieje że pomogłem
Jak będzie trzeba więcej daj znać
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.