Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minecraft mod
#1
Gwiazdka 
[Obrazek: NKzatn4.png]

Witajcie gobliny!
Już od jakiegoś czasu myślałem nad tym projektem, będzie to nietypowe dzieło, rzadko kiedy ktoś zabiera się za próbę przeniesienia gry do gry.
Pod tematem będę zamieszczał rzeczy które uda mi się zrobić, ale nie obiecuje, kiedy oraz czy wypuszczę demo.
Postanowiłem się za to zabrać, ponieważ nikt inny nie podjął się tego zadania
+ sam chciałem w coś takiego zagrać.

Temat podzielę na 3 sekwencje, aby łatwiej było się odnaleźć
  • geneza
  • mechanika
  • pomysł


Geneza
Minecraft Mod będzie próbą przeniesienia gry od Mojanga na warcraftowy silnik
Nie będzie to jednak kalka minecrafta, tylko minecraft w realiach warcraftowych.
Konkretniej będzie to modyfikacja survivalowa, z naciskiem na crafting, oraz
eksploracje terenu.
Do wyboru będą 4 tryby gry:
  • Survival
  • Osadnicy - główny
  • Creative
  • Przygoda
(dokładny opis działania w sekw. mechanika)
W survivalu rozpoczynamy bez niczego. Wcielamy się w Steve'a główną postać rzuconą na bezludną wyspę.
Możemy teraz ścinać drzewa ręką, oraz przerabiać je na deski,
zbierać materiały do przyszłej budowy. Wszystko ułatwi nam powiększony ekwipunek, ukryty w górnym rogu ekranu.
Dzień będzie trwał dłużej, niż zwykle więc będziemy mieli trochę czasu na zapoznanie się ze światem.
Musimy jednak uważać, bowiem w nocy na świat zaczną wychodzić nieprzyjazne stwory takie jak zombie, czy szkielety.
Ich jedynym życiowym celem będzie zabicie nas.
Tak więc pierwszego dnia powinniśmy zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze rzeczy (pomoże nam w tym również
dziennik zadań, który dokładnie krok po kroku pokaże nam, co mamy robić)
oraz krótki poradnik wprowadzający.
Z biegiem czasu będziemy mogli tworzyć farmy zwierząt, które dostarczą nam dodatkowych surowców
niezbędnych do przeżycia, oraz wznosić szklarnie do roślin, które później zjemy.
Nie zapominajmy o podróżach w jaskiniach - one również będą możliwe.
Jest to standardowy, tryb - najwierniej odwzorowujący minecrafta.

Kolejnym trybem są Osadnicy
Steve staje się genialnym inżynierem i potrafi dokładnie wznosić budowle.
Aby je jednak postawić musi się trochę napracować. 
Jest to uproszczony tryb, służący do szybszego budowania i eksploracji terenu
w większym gronie. Ale do rzeczy:
W tym trybie skupiamy się na rozwoju osady. Na początku mamy do dyspozycji prostą,
słabo rozwiniętą wioskę osadników.
[Obrazek: rpgD4sb.png]
Musimy zadbać za jej rozwój.
NPC, mieszkańcy wioski to ludność, zajmują się pracami na farmach,
oraz budują domy, dla naszych przyszłych żołnierzy.
Na początku potrafimy budować kilka rodzai budynków,
jednak z czasem nasze możliwości rosną, wraz z rozwojem ratuszu.

Creative
będzie to tryb w którym mamy całkowitą wolność. Do dyspozycji mamy każdy materiał na mapie,
a w menu budowania każdą możliwą budowle.
Tryb dobry dla zabicia czasu ze znajomymi w multiplayer,
albo do tworzenia własnej przygody.

[Obrazek: Crafting_Table.png]

Przygoda
I wreszcie ostatni tryb. Jest to krótka kampania. Tylko podczas tego trybu możemy wybrać,
jaką postacią i jakiej klasy chcemy grać. Odrywamy się od standardów minecrafta,
wsiadamy na naszego kwadratowego konia i ruszamy ku przygodzie! 
Razem, bądź z przyjacielem.
Mechanika
Warto odpowiedzieć sobie teraz na pytanie, jak to ma w ogóle działać?

Zanim przejdę do zasad survivalu, crafting-table (głównego narzędzia minecraft)
oraz pomniejszych systemów, chciałbym przedstawić pokrótce naszą główną postać: Steve

[Obrazek: latest?cb=20140819084405]


Kim on jest? Skąd się wziął? 
Otóż jest to tajemnicza postać ze świata minecraft i był do niedawna mieszkańcem bezludnego świata
(przed pojawieniem się osadników)
W moim modzie, aby ciut urozmaicić starą grę planuje dodać również kobiecą wersje. 
W kilku zdaniach, o nowej mechanice Steve

Głód - Mana
100 - pełny żołądek
0 - mocny głód, zaczynamy tracić zdrowie
[Obrazek: 1wDRU8r.png]
Mięso możemy mieć m.in ze zwierząt, które zabijamy. Najwięcej 
ze świni, owcy oraz krowy.
Ze stworów wypada zatrute mięso, więc nie powinniśmy go jeść.
Jabłka spadają z drzew, kiedy zetniemy pień
Wiele rzeczy, takie jak chleb możemy zrobić na farmie, również ziemniaki i marchewkę.
Na końcu pozostają ryby, które musimy wyłowić z wody.
Mięso, rybę oraz warzywa powinniśmy ugotować w piecyku.


[Obrazek: XP_orb_animation.gif?version=5b3199f0eb1...9e9d762297]
Doświadczenie - magiczne kulki wypadające ze stworów
Możemy zebrać je również wytwarzając żelazo, złoto oraz węgiel w piecyku.
Im wyższy poziom ma nasza postać, tym jest żywotniejsza, potrafi tworzyć lepsze rzeczy w krótszym czasie.

[Obrazek: latest?cb=20151203190617&path-prefix=pl]
Jeśli chodzi o życie postaci, będzie miała 20 punktów - czyli 10 minecraftowych serc
Każde pół serca, to 2 punkty życia w warcraft.
Najwięcej zabierać będzie wybuch creepera, bo aż 10, (jeśli wybuchnie przy nas, a nie mamy zbroi)
oraz zombie, 3,5.

[Obrazek: IronChestpiece.png]
Zbroja - maksymalnie możemy mieć 10 punktów pancerza
Żeby osiągnąć ten stan potrzebujemy pełnej, diamentowej zbroi
Od żelaznej 8
Ze skórzanej tylko 5. Pozwoli nam to przeżyć dłuższy czas. 
Pamiętajmy jednak, że przedmioty ulegają zniszczeniu, kiedy je używamy.

Podręczny ekwipunek (ten warcraftowy)
służy do trzymania podręcznych przedmiotów, głównie tych pierwszego użytku oraz
do szybkiego craftingu, tworzenia prostych rzeczy.

Nasz główny ekwipunek
Czyli miejsce, w którym przechowujemy swoje majętności. Jest dość duży, a nieunikalne przedmioty
będą stackować się ze sobą do ilości 64, więc nie powinniśmy się martwić, że
zabraknie nam przestrzeni.
Gdybyśmy jednak chcieli, możemy tworzyć skrzynie w których schowamy część naszych rzeczy. 
[Obrazek: UApzF73.jpg]i
Ekwipunek, który mam w planach zrobić będzie inspirowany na tym od shadowa, z bastionu. Jest do 
najlepszy możliwy wzór ekwipunku do naśladowania.
Zadbam o to, aby był jak najbardziej dopasowany do tego, który widzimy w minecrafcie.


Mechanika Survivalu
Drewno - potrzebne jest nam praktycznie od początku do końca,
musimy zebrać je z pobliskich drzew,
a następnie przerobić w crafting-table (który wcześniej zrobimy z 4 desek)
i stworzyć swoje drewniane narzędzia. Kolejne z kamienia, żelaza, złota oraz diamentów.
Co robimy - musimy przetrwać.
Teraz biegniemy do zwierząt, one próbują przed nami uciec, ale gdy już je ubijemy
wyskoczą z nich kawałki żywności, która później powinniśmy upiec i zjeść.
Każdej nocy do krainy przybywają potwory, które chcą nas zabić, 
więc powinniśmy zaopatrzyć się w skórzaną zbroję z krowy oraz drewniane/kamienne narzędzia.

Tak pokrótce wyglądają pierwsze 2/3 dni, w modzie minecraft.
Jeśli mamy już swoje przytulne miejsce, sporo mięsa zapasem możemy wyruszyć dalej.
Na mapie znajdziemy jaskinie - źródło krzemienia, kamienia i węgla
wodę, pod którą jest piasek, który będzie użyteczny w gospodarstwie rolnym
oraz wiele drzew.
Powinniśmy się teraz zająć rozwojem pszenicy.
Na mapie znajdować się będzie ukryty pod ziemią (niczym w herosach, czy don't starve)
biom podziemny, w którym będziemy mogli szukać nowych minerałów, takich jak na przykład żelazo czy złoto.
Powinniśmy jednak uważać, ponieważ w ciemnych miejscach czai się jeszcze więcej potworów.

Stół Rzemieślniczy / Crafting Table
[Obrazek: craftingTable.gif]
Będziemy tworzyć w nim większość rzeczy potrzebnych nam do gry. Zdaje sobie sprawę, jak 
ciężkie musi być to do zrobienia, oraz że pewnie nikt jeszcze się tego nie podjął, ale po to jest warcraft, aby próbować. 
Zasady na jakich będzie działaś ten stół jeszcze dokładniej przemyślę, ale postaram się, 
aby był jak najbardziej podobny do tego z minecraft.

A więc pokrótce, co robimy w Crafting table:
  • narzędzia wszelkiej maści, od mieczy po motykę, kilofy i łopaty
  • nasze uzbrojenie
  • rzeczy, które są zbyt duże, do zrobienia w podręcznym ekwipunku

Kopanie / wydobywanie surowców
Jeśli chodzi o to,  będzie to trudne do realizacji.. ale myśle
że mógłbym stworzyć specjalne bloki, które ulegałyby zniszczeniu,
po użyciu na nich łopaty / kilofa
Póki co planuję, aby bloki te znajdowały się tylko w konkretnych miejscach, takich jak jaskinie, lub
struktura piastu, a dirt był nie do wykopania.



Jeszcze słowo odnośnie misji w survivalu - będą one robić za 
minecraftowy poradnik. Wykonując jedne zadania,
np. zrób drewniany miecz, aktualizujemy dziennik i dostajemy nowe,
zależnie od tego które wykonujemy. (kto grał w mc ogarnia)

Pomysł

pomocnicze systemy z hiveworkshop:
[Obrazek: hSVV1Lc.png]

Spis trybów (lista triggerów, które planuję dodać do mapy, aby działała idealnie)
Survivalowe:
  • System spłoszenia
Świnki, krówki, owce wyrzucające losowo mięsko, które uciekają gdy je mazniemy w dupe.
  • System ścinania
Drzewa które ścinamy od dołu do góry
  • Super system craftingu
W końcu postawimy swój "crafting table" i ogarniemy potrzebne narzędzia
  • System potworów
W nocy na całej mapie pojawiają się niedobre stworzenia, które chcą nas zabić.
W dzień się natomiast palą
  • System doświadczenia
Magiczne kulki z zabitych złych potworów, oraz wytworzonych materiałów
w piecyku pozwolą nam wbić się na wyższy level. Tychże leveli mamy aż 100 (dla wytrwałych)
  • System zasypiania
Ehhh ta noc, pora iść spać i wstać wcześnie rano!


kopalnie / farmy:
  • System sadzonek
Sadzonki, które możemy sadzić, oraz rozwijać mączką kostną
  • System farm
Skąd brać jedzenie? Z farm, przyjacielu. Ale najpierw sobie je zrób
  • System minerałów
Wykopaliska pod ziemią, zbieramy materiały ze ścian
  • System powiększania skrzynek
Mała warcraftowa skrzynka może nie wystarczyć, a więc stawiając dwie blisko siebie
dostaniemy jedną, wielką skrzynie z większym ekwipunkiem.


Modele do wykonania (wersja demo):
Spoiler

- Steve
- Drzewa
- Kwadratowe krzewy, kwiatki
- Świnia
- Krowa
- Owca
- Wilk
- Kurczak
- Pająk
- Zombie
- Szkielet
- Creeper
- Kwadratowa woda
- Trawa
- Minerały
(kamień, bruk, krzemień, piasek)
- przedmioty
- łóżko itd.


Czas jaki przewiduje na zrobienie systemów:
4/5 miesięcy,
najmniej czasu powinny mi zająć modele jednostek, ponieważ 
wszystkie są zrobione z kwadratowych pikseli. 
Trochę trudu będzie z animacjami, ale myślę, że będzie okej.

Nie wiem jak z prawami do minecrafta. Najwyżej wszystko będzie trochę przerobione
niż jest w oryginale.  Na przykład steve będzie miał różowy sweter z gruszką 
Spoiler

[Obrazek: r31degc.png] 
a historii tego swetra i tak by nikt nie zrozumiał...
 Chociaż chyba nie powinno być z tym problemów.
Domyślam się, że o zysk też byłoby ciężko, więc całość raczej byłaby zrobiona dla zabawy


Temat będę aktualizował co jakiś czas. Pamiętajcie że to wersja demo. Będą tylko standardowe biomy, możliwości i craftingi.
Możecie dawać mi pomysły, jak ogarnąć rzeczy z minecrafta na silniku warcrafta. 
Jeśli chodzi o moby - poza endermanem wszystkie powinienem dać rade stworzyć.

+ Dajcie znać, co o tym myślicie.
Lucius: Temat przenoszę, jak zaczniesz nad tym pracować, to przywrócisz go tam gdzie jego miejsce. 


Odpowiedz
#2
No, no, noo.. Nie wiem. Szczerze nie widzę tego, fajne masz pomysły, aleee.. No czekam na dalsze info żeby ocenić
01110001011110001110011
Odpowiedz
#3
Szybciej czytasz, niż ja drapie sie po głowie..

Też nie wiem, czy to wyjdzie, ciężko coś mi teraz powiedzieć.
Ale wiem, jak mniej więcej ma to wyglądać. To moja mapa myśli,
jak będę miał chwile to aktualizuje


Odpowiedz
#4
W aktualnym momencie nie masz wystarczających zdolności aby ukończyć ten projekt Martinez.  :angel:


Warcraft 3 nie wspiera 3D. Taki projekt to jest męka na tym silniku, chyba że spłycisz to do poziomu Island Troll Tribes(co by było fajne bo dynamika>survival).
albo do poziomu Wl Survival i będzie piekielnie nudne sztucznie sandboxowe.
Odpowiedz
#5
Zawsze można zrobić sztuczne (bo Warcraft 3 go nie wspiera) 3D, za pomocą raytracingu, gdzie promienie rozkładane są na płaszczyznę 2D.

Pikselami w tym przypadku musiałaby być jakaś mała jednostka, bo silnik Warcrafta 3 nie wspiera zapełniania ekranu pikselami.
[Obrazek: Intro_S.png]
Odpowiedz
#6
Jezu, ale sztywni jesteście. Spodziewałem się normalnych recenzji.
Okej, oleje systemy. To będzie Minecraft przeniesiony mocno w realia warcrafta.
To znaczy:
- kwadratowe postacie
- jakieś proste craftingi
- teren stylizowany na minecraft
a poza tym skupie się na wioskach osadników.
I będzie super.
Więcej gry, mniej kombinowania.


Odpowiedz
#7
Still nie wyobrażam sobie jak to ma wyglądać, na twoim miejscu bym się w to nie babrał tylko skupił się na innych pomysłach
01110001011110001110011
Odpowiedz
#8
Do mnie akurat tego typu mod nie przemawia i myślę, że lepiej będzie jeśli skupisz się na Valhalli w którą jak już wcześniej pisałem chętnie zagram jeśli wgl wyjdzie.
Odpowiedz
#9
Nie mam jeszcze konkretnego pomysłu na to,
póki co myślałem, czy to w ogóle będzie działać.

Z czasem, jak będę wrzucał nowe rzeczy może się przekonacie do tego projektu,
a póki c skupie się na czymś innym.


Odpowiedz
#10
Mój stary koncept projekt :angel:  Nadal uważam, że jest spoko
i nadal kiedy miałbym możliwości, chciałbym go zrealizować  - wystarczy zobaczyć jakie liczniki wykręca minecraft
warcrafta ma sporo osób, więc taka modyfikacja na pewno odbiłaby się echem.

taki mc ale w innej rzeczywistości, budynki npc widziane z góry

generalnie npc rozwinęli się od 2017 bardzo, więc miałoby to większy sens teraz

Jedyne co, to masa modeli
no i znajomość systemów
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości