• 1 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Ekspedycja klanu Stormpike
#1
Ach te cudowne uczucie gdy patrzy się z obrzydzeniem na niedokończony projekt i chce się zacząć nowy. Ostatnio ktoś kombinował jak zrobić karawany i z małej burzy mózgu powstało to:

[Image: 67814950996c4.jpg]

Zawsze irytowało mnie że wc3 jest tak ubogi w zbierane surowce. Sam mimo gry od premiery w wc3 nie spotkałem dobrze zrobionej mapy rozszerzającej te ubogie złoto+drewno. Więc prezentuje wc3 rozszerzone dodatkowo o kamień+kryształ+mithril. Zbieranie wszystkich surowców jest realizowane dokładnie tak jak zbieranie drewna:
-Uderzaj w surowiec aż będziesz go mieć 10.
-Zlokalizuj najbliższy magazyn i zanieś surowiec (uwzględniając koszt utrzymania przy złocie).
-Po oddaniu surowca zlokalizuj wcześniej zbierany surowiec lub tej samej klasy surowiec w pobliżu.
-Jeżeli zniszczysz rude/drzewo zacznij zbierać podobną w pobliżu.

Niestety UI w warcrafcie jest tak toporne że nie da się schować/zamienić starego złota/drewna/utrzymania/informacji o kosztach.

Więc w miejscu złota będzie wyświetlać się ilość jednostek klasyfikowana jako robotnicy oraz nowa zasada rozgrywki "głód"
Głód - jeżeli liczba jednostek jest większa niż możliwości produkcyjne to robotnicy otrzymują niewielkie obrażenia na sekunde.

W miejscu drewna będzie wyświetlać się koszt utrzymania jednostek klasyfikowanych jako wojownicy. Tu też dodałem nową zasadę "Żołd". 
Żołd - co w grze zaczyna się nowy dzień (6:00) zostaje wypłacany żołd wojownikom. Nieopłacone jednostki dezerterują (losowo aż gracz będzie w stanie opłacić wojsko).

Uwagi mile widziane. O ile ktoś na tym forum jeszcze udziela się poza martinezem xD
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
Co ty dużo osób udziela się ostatnio na forum

Axator na przykład, nawet jakby go goniło stado dzikich wilków znalazłby moment, żeby pomóc w systemie.

Dwa pytania,
1.podeślesz mapkę? chciałbym przetestować
2. cóż to za obłędne drzewa tam stoją? Skąd je masz?
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Też myślałem żeby zrobić kiedyś kampanie w stylu knights and merchants lub majesty, ale za dużo zachodu z AI.

Taki typowy fantasy symulator, gdzie tylko zarządzasz królestwem a nie masz pełnej kontroli nad wojskiem. Zbuduj swoją bazę i wykonaj jakiegoś questa tj. Pokonaj bossa, wytrzymaj jakiś czas itp.

Przy czym dużo upierdliwych czynników jak głod, podatki, morale, trudne środowisko.\

Co do samego systemiku wygląda optymalnie i klasycznie. Dobre rozwiązanie.

Interfejs da się zamaskować dosyć dobrze, nawet możesz usunąć armor, atak itp.
Tutaj screen z mojej mapy RPG jako dowód.
[Image: xz.png]

Aktualnie życzę powodzenia, będę obserwować na pewno Oczko
[Image: bJdR3wb.jpg]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
MIcek - Wow, widziałem coś podobnego na hiveworkshop ale tam koleś nie usunąć wartości z surowców. No chyba że zrobiłeś to tak że lokalnie podmieniłeś pliki .fdf w war3.mpq. A jeżeli nie to liczę że kiedyś pochwalisz się jak.

Ivar - 1. udostępnię mapę z samą mechaniką bez moich zbędnych dodatków w ramach tutoriala. 2. SnowPine-HIVE
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
Małe przedstawienie budynków. Opis i mały tip dla ludzi robiących rasy.
[Image: d26d0ce2972c7.jpg]
Wygląda dosyć standardowo. Taka mieszanka budynków ludzi i orków. Budynki orków w wersji dla ludzi z hive od Ujimasa Hojo. Co jest najgorsze w mieszaniu budynków orkowych i ludzi? A, no animacje budowania. Jest jeden prosty trik jak za pomocą wyzwalaczy podmienić animacje budowania: 

1.Robimy kopie budynku któremu chcemy zmienić animacje budowy.
2.Stworzonej kopi ustawiamy model budynku którego animacje chcemy dodać i ustawiamy że ma ulepszać się do kopiowanego budynku.
3.Dodajemy wyzwalacz:

PodmianaModeluBudowania
    Wydarzenia
        Jednostka - A unit kończy budowę
    Warunki
        (Unit-type of (Constructed structure)) równa się Kuźna
    Akcje
        Jednostka - Order (Constructed structure) to train/upgrade to a Wojenny Młyn
        Jednostka - Set (Constructed structure) upgrade progress to 100%

Wracając do budynków frakcji krasnoludów, poza sztampowymi budynkami które muszą pojawić się jak ołtarz, kuźnia, budynki z wojownikami będą dodane:
- domostwo - budynek zwiększający produkcję żywności. Sam w sobie nic nie zwiększa ale generuje do 3 świnek która każda będzie dawać żywność. Taką świnkę każdy krasnolud będzie mógł zjeść żeby odzyskać utracone punkty życia zmniejszając na chwilę poziom żywności.
- Gilidia Kowali - sklep, tyle że dla jednostek. Takie indywidualne ulepszanie jednostek. Bo co jak co w kampaniach warcrafta tft i później wszystkich innych moderskich sklep to był budynek w którym nic nie było sensu kupować. Oczywiście w multi wygląda to inaczej ale w singlowym doświadczeniu były totalnie zbędne.
- Wieża - Będą na zasadzie legowisk orków. Bez jednostki w środku będą bezbronne.
- Tawerna - wskazówki dające możliwość odkrycia kryjówek/easter eggów/ skarbów/ historii na aktualnej mapie

Reszta dosyć sztampowa więc nie ma co niepotrzebnie klikać w klawiaturę. 
Szukam jakiegoś fajnego modelu budynku który podmieni tajemne sanktuarium. Może komuś coś w tym stylu rzuciło się w oczy?
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#6
Gildia Kowali fajny pomysł, ja myślałem nad stworzeniem swego rodzaju zbrojowni, w której tworzyłoby się konkretną ilość broni/zbroi
i nasi wojownicy musieliby się do niej udać, aby ją przyodziać.
Można by oczywiście kombinować z tym, jakie zbroje i oręże są na stanie. Jeśli mielibyśmy przykładowo trzech wojów - kowal w zbrojowni musi wytworzyć trzy kolczugi.
W przypadku łuczników - ćwiekowane kurty, w przypadku ciężkiej kawalerii - płytowe pancerze.
Nie zapominajmy o tym, że stal i skóra są materiałami, które również musimy zdobyć dla kowala.

Zbrojownie można by było rozwinąć (przez co zwiększałby się asortyment i dochodziłby nowy kowal, oraz fechmistrz)
To wszystko, żeby stworzyć jak najbardziej realnego moda. A nie że kupujemy ulepszenie w kuźni i magicznie wszystkim jednostkom podnosi się pancerz.

Co do twoich budynków, zastanowiłbym się jednak nad zamianą koszar orków na coś innego, strasznie się to gryzie z innym budynkami. Przecież
budowli dla krasnoludów nie brakuje.
Tajemne sanktuarium bym ci kompletnie odradził, bo to budynek typowo elficki. Jasne, do rasy przymierza, jaką są ludzie pasuje. Ale u krasnoludów
nie ma racji bytu. Pewnie ogarniasz własnych magów do projektu, więc fajnie jakby mieli własny budynek.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
(15.07.2018, 11:32)Młody Ivar Wrote: kowal w zbrojowni musi wytworzyć trzy kolczugi.
W przypadku łuczników - ćwiekowane kurty, w przypadku ciężkiej kawalerii - płytowe pancerze.
Nie zapominajmy o tym, że stal i skóra są materiałami, które również musimy zdobyć dla kowala.

Taki ciekawy pomysł mam z tym, np inny gracz na multiplayer mógłby być takim typowym kowalem i właśnie tworzyć bronie i zbroje z rzeczy, które dostarczałby mu sojusznik Język
Miałby swój budynek, do którego mógłby wchodzić, a w nim byłyby kowalskie narzędzia.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
O i byłby normalny otwarty budynek, jak w grach RPG, którym ten kowal by zarządzał

W ogóle w grach brakuje czegoś takiego, jak profesja kowal. Alchemicy są, w niektórych tytułach można wytwarzać samemu zbroje,
ale typowego kowala nie widziałem.

Chciałbym stworzyć taki mod, w którym jest kompania braci (minimum 3 graczy, max 5)
i tylko od pomysłowości każdego gracza zależy, jak daleko oni zajdą.
Całość działaby się albo w średniowiecznej, albo post-apokaliptycznej scenerii.

Generalnie gracze dzieliliby się obowiązkami:
jeden polowałby na okoliczną zwierzynę i zbierał z niej futro
jeden zbierałby zioła w lesie i tworzyłby lekarstwa i gotował pożywienie 
a jeszcze inny by był kowalem. Zbroje oczywiście nie robiłby jedynie dla swoich ludzi, ale także dla przejezdnych i innych - z czego miałby złoto.

Nie chce zaśmiecać tego tematu więc swoją inwencje twórczą przeleję w osobnym dziale.
I tak przyjdzie jakiś cymbał ravan i napisze "e ty byś sie zajął jednym projektem a nie kolejne wymyślasz"
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#9
DaKu bardzo ładnie zrobiłeś jestem pod wrażeniem Duży uśmiech , jeżeli ten system surowców opracowałeś sam to mam nadzieje, ze nie ma bugów związanych z tym systemem. Bo na forum gdzieś krąży podobny system zbierania surowców ale jak sprawdzałem u siebie niestety był zawodny Smutny

http://www.goblinfactory.pl/showthread.php?tid=866

Myślę też, że kwintesencją było by dodanie częściowo tego systemu. Może nie za pomocą przedmiotów tylko zdolności i zgromadzonych surowców uzyskiwać tzw. surowce przetworzone. Ruda żelaza > żelazo > stal itd.

EDIT: Możesz też sam system surowców zaprezentować/przedstawić tutaj: http://www.goblinfactory.pl/forumdisplay.php?fid=15 krok po kroku jak zrobić lub udostępnić wzorową mapę z jednym surowcem dla przykładu
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#10
Są dwa małe bugi związane z tym że zwracanie surowców jest oparte o atak. Wystarczy oprzeć oddawanie o czar a nie atak, jak będę miał czas to naprawie i podeśle aktualną wersje.


Niestety jest teraz coś co bardziej zaprząta mi głowę. W takim systemie gdzie surowce zostały wrzucone w zmienne jest problem związany z tym że wszystko co ma pasek postępu kolejkuje się bez płacenia i dopiero przy rozpoczęciu szkolenia jednostki zostaje naliczona opłata. Jeżeli nie może być naliczona opłata to następuje anulowanie szkolenia jednostki. Tyle że wyzwalacz jest dziurawy, pierwszą jednostkę nie przepuści a kolejną już tak. 

Podsyłam plik, jak ktoś ma jakieś sugestie to chętnie przeczytam.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#11
(17.07.2018, 01:49)DaKu Wrote: Podsyłam plik, jak ktoś ma jakieś sugestie to chętnie przeczytam.

Gdzie?
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Find
Reply }}}
Podziękowanie od: Martinez
#12
(17.07.2018, 07:17)Axator Wrote:
(17.07.2018, 01:49)DaKu Wrote: Podsyłam plik, jak ktoś ma jakieś sugestie to chętnie przeczytam.

Gdzie?

Pod pierwszym postem.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#13
Musisz oprzeć to na jakiejś wartości, którą można wykorzystać przy budowie (złoto, drewno, żywność).

Dlaczego?
Kiedy masz zakolejkowane kilka jednostek do budowy i usuniesz jednostkę z kolejki, to bardzo ciężko to wykryć (a przynajmniej żaden prosty sposób nie przychodzi mi do głowy). Bez tego wykrycia, Twój system będzie zbugowany nieważne jak bardzo się postarasz (będą ginęły surowce).

Jak to rozwiązać:
Za każde 10 surowców każdego rodzaju (po 10 wszystkiego), dajesz graczowi jeden złota. Każde takie złoto reprezentuje ile na raz robotników możesz zbudować. Ustawiasz koszt robotników w złocie na 1 i tyle. Kiedy 1 złota znika, zabierasz graczowi po 10 wszystkich surowców, a gdy 1 złota przybywa (anulował szkolenie robotnika) to oddajesz mu surowce.

To najprostsze co mi przyszło do głowy.
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Find
Reply }}}
Podziękowanie od: Martinez
#14
Możesz zerknąć jak to jest zrobione w mapie MineralZ. Tam też mają z 4-5 rodzajów surowców.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#15
[Image: 521cf9db92bdf.jpg]

Wywalone kule i jest budynek magów krasnoludów. xD

Przy okazji przerobiłem szkolenie jednostek tak że jest oparte o sprzedaż jednostek ze sklepu. Gdyby budynki nie wyłączały możliwości sprzedawania/czarowania podczas szkolenia to dopiąłbym swego no ale... Jest jeden czar(?) który nie jest wyłączany podczas szkolenia jednostki ale wywołanie go standardowym "Jednostka - A unit Kończy rzucanie zaklęcia" nie działa- ktoś wie jak to zrobić przy "Pospolite Ruszenie (ratusz)"?
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.