Forum jest aktualnie zamknięte.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warcraft 3 - Zmienne lokalne w wyzwalaczach
#1
Wykorzystanie zmiennych lokalnych w Warcraft 3.

Zmienne lokalne, istnieją tylko w obrębie danej funkcji. Należy je stworzyć zawsze na początku danego wyzwalacza. W GUI da się ich użyć tylko poprzez "Custom script"

np: Custom script: local unit Hero

Przykład praktyczny:

Jednostka umiera, pojawia się jakiś efekt specjalny, a na miejsce umierającej jednostki po 4s chcemy żeby pojawił się szkielet zwrócony w stronę bohatera.

Niby można zrobić wyzwalacz korzystając z zmiennych globalnych, ale głównym problemem są te 4s, w trakcie tych 4s inna jednostka może zginąć i zmienne globalne zostaną nadpisane.

Przykład:

[Obrazek: 8xoZkAV.png]

Na zmiennych lokalnych mamy pewność że wszystko wykona się prawidłowo:

[Obrazek: RjeO5VK.png]

Należy pamiętać by wyczyścić zmienne (typu handle np unit, integer na przykład nie trzeba czyścić) na końcu wyzwalacza. Dokładnie w takiej kolejności jak na wyzwalaczu.

Zmienne lokalne mogą zostać wykorzystane do wielu innych wyzwalaczy/systemów np do systemu respawnu.
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości