• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Aktywacja wyzwalacza po zmianie statystyk bohatera
#1
Witam,
jak w temacie chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość (oraz ewentualnie jak to zrobić) aby wyzwalacz aktywował się za każdym razem gdy statystyki bohatera ulegną zmianie.

Ma to działać mniej więcej tak, jest sobie bohater - posiada umiejętność która zadaje obrażenia i leczy samego bohatera za wartość zadanych obrażeń - przelicznikiem obrażeń jest Siła * 5, i korzystając z opcji Gra - Set ability extended tooltip chciałbym aby w opisie czaru widniała owa wartość (Siła x 5) aby gracz wiedział za ile DMG będzie walić itd. tyle że oczywiście wartość ta nie zmienia się wraz ze zmianą siły tylko zostaje  taka jaka była na początku. Więc szukam wyzwalacza który by działał na zasadzie że gdy Siła bohatera ulegnie zmianie to nastąpi akcja "Set ability extended tooltip" i zaktualizuje ową wartość w opisie.


PS : Jeżeli się nie da zrobić tak jak chciałem wyżej to pewnie zostanie aktualizowanie automatycznie co parę sekund - i tutaj z góry pytanie, jakie muszą być interwały żeby było w miarę na bieżąco aktualizowane ale też tak żeby gry nie zamulało, co sekundę będzie w porządku?
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
Jeśli twoja zdolność ma więcej niż 3 poziomy, możesz zapomnieć o użyciu tej akcji. Dziwnym trafem gra nie potrafi wykryć zdolności, które mają poziom większy niż 3.

edit
No i najważniejsze ta akcja dziala globalnie dla wszystkich jednostek. Jesli gracz X ma zdolność i gracz Y ma zdolność to obie będą mieć ten sam opis. Chyba, że użyjesz GetLocalPlayer.
[Image: bJdR3wb.jpg]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Umiejętność ma 1 poziom i tylko jedna postać w całej grze będzie posiadać tą umiejętność.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
W takim razie pomyśl, w jaki sposób statystyki bohatera mogą się zmienić. Tzn jakie wydarzenia wpływają na zmianę statystyk bohatera.

Kilka przykładowych jakie wymyśliłem:
- Zdobycie nowego poziomu
- Podniesienie przedmiotu
- Upuszczenie przedmiotu
- Może jakiś czar dodaje lub zabiera statystyki?

Z tego zrobisz sobie wyzwalacz:

Wydarzenia:
Jednostka - A unit Awansuje na wyższy poziom
Jednostka - A unit podnosi przedmiot
Jednostka - A unit traci przedmiot

Warunki
Triggering unit równa się HERO

Akcje:
Aktualizacja opisu


Dodatkowo dla innych przypadków musisz uruchomić ten wyzwalacz za pomocą akcji
Wyzwalacz - Run trigger
w momencie, gdy zostaną zmienione statystyki za pomocą wyzwalaczy.
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
(30.01.2019, 16:47)Axator Wrote: W takim razie pomyśl, w jaki sposób statystyki bohatera mogą się zmienić. Tzn jakie wydarzenia wpływają na zmianę statystyk bohatera.

Kilka przykładowych jakie  wymyśliłem:
- Zdobycie nowego poziomu
- Podniesienie przedmiotu
- Upuszczenie przedmiotu
- Może jakiś czar dodaje lub zabiera statystyki?

Z tego zrobisz sobie wyzwalacz:

Wydarzenia:
Jednostka - A unit Awansuje na wyższy poziom
Jednostka - A unit podnosi przedmiot
Jednostka - A unit traci przedmiot

Warunki
Triggering unit równa się HERO

Akcje:
Aktualizacja opisu


Dodatkowo dla innych przypadków musisz uruchomić ten wyzwalacz za pomocą akcji
Wyzwalacz - Run trigger
w momencie, gdy zostaną zmienione statystyki za pomocą wyzwalaczy.

Tak a propo upuszczania przedmiotu czy da się tak ustawić aby akcja ruszyła dopiero wtedy gdy bohater tworzy nowy ratusz z przedmiotu ale nie traktuje tego jako upuszczanie przedmiotu z ekwipunku tylko jako jego użycie.
A człowiek pokonał bestię, która wróciła do Królestwa Beliara...
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#6
Prawdopodobnie nie będzie wyzwalaczy zmieniających statystyk, przynajmniej obecnie takich nie mam i jeżeli to wprowadzę to muszę pamiętać żeby ich nie dodawać.
Twój pomysł rzeczywiście może zadziałać, jutro postaram się to sprawdzić. A z drugiej strony opcja z every X seconds również powinna działać tak? Osobiście nie lubię tworzyć za dużo takich wyzwalaczy co działają co sekundę bo mam wrażenie że to mi grę będzie mulić przy większej ilości takowych.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
Mogę cię zapewnić, że nie będzie. W moim ostatnim projekcie miałem około 15000 obliczeń i akcji na sekundę. Na 6 graczy nic nie lagowało. O ile optymalizujesz leaki i używasz najlepszych rozwiązań. Nie powinno być problemu.
[Image: bJdR3wb.jpg]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
(30.01.2019, 16:47)Axator Wrote: W takim razie pomyśl, w jaki sposób statystyki bohatera mogą się zmienić. Tzn jakie wydarzenia wpływają na zmianę statystyk bohatera.

Kilka przykładowych jakie  wymyśliłem:
- Zdobycie nowego poziomu
- Podniesienie przedmiotu
- Upuszczenie przedmiotu
- Może jakiś czar dodaje lub zabiera statystyki?

Z tego zrobisz sobie wyzwalacz:

Wydarzenia:
Jednostka - A unit Awansuje na wyższy poziom
Jednostka - A unit podnosi przedmiot
Jednostka - A unit traci przedmiot

Warunki
Triggering unit równa się HERO

Akcje:
Aktualizacja opisu


Dodatkowo dla innych przypadków musisz uruchomić ten wyzwalacz za pomocą akcji
Wyzwalacz - Run trigger
w momencie, gdy zostaną zmienione statystyki za pomocą wyzwalaczy.

Jak się sprawy mają gdy bohater przy 2/4/7/8/9 poziomie otrzymuje/podnosi poziom zdolności Premia Do statystyk? Bo na 2 poziomie dostaje automatycznie 1 poziom, a następnie poziom przy 4/7/8/9 jest podnoszony o poziom wyżej. Jak to zrobić żeby działało, bo tak mi się wydaje że "Jednostka - A unit Zdobywa nową zdolność" a potem (Learned Hero Skill) Równa się Premia do statystyk będzie działać tylko przy drugim poziomie tj. przy otrzymaniu umiejętności po raz pierwszy, a przy podnoszeniu poziomu już nie koniecznie. Jeżeli będzie trzeba tworzyć osobny wyzwalacz dot. samego spellu premia do statystyk to chyba po prostu sobie odpuszczę to i zrobię czasowo żeby działało.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#9
Sprawdzasz warunek ,Integer = (Level of Ability X) for Learning Hero = X
[Image: bJdR3wb.jpg]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#10
Hmm dzięki za podpowiedź, aczkolwiek doszedłem do wniosku że jednak ustawię czasowe odświeżanie co sekundę, będzie mniej zabawy przy robieniu tego. Wspominałeś wcześniej o "optymalizowaniu leaków i używaniu najlepszych rozwiązań" jakieś propozycje aby to usprawnić? Bo na razie mam tylko zrobione to tak że wyzwalacz nie działa od samego startu tylko jest początkowo wyłączony, a zostaje włączony dopiero w momencie gdy dany bohater zostanie wybrany przez gracza. Więcej pomysłów na usprawnienia nie mam - bo nie znam się za dobrze na optymalizowaniu takich rzeczy.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#11
Wyzwalacz wyłączony gdy nie masz zdolności, albo zablokowany jakimś warunkiem gdy jednostka nie ma zdolności. Tyle wystarczy, możesz ewentualnie pozapisywać wartości do zmiennych.
[Image: bJdR3wb.jpg]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.