• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


The Dream Cog Gear [RPG][RTS][Otwarty Świat]
#1
[Image: qhe4Gft.png]

[Image: bAtiJqs.png]


Oto projekt, który pragnę zaprezentować goblinom.
Toba przekazał mi informację, iż przyszedł czas na prezentację.
Praca nad nim trwa już od wielu miesięcy, jednak nadal pozostało dużo do zrobienia.




[Image: IFPU6IT.png]
Jest to RPG z otwartym światem, które w określonych momentach/niektórych misjach przechodzi w tryb RTS.
Wykonujemy misje, podążamy za główną linią fabularnę, rozmawiamy z NPC.
Brzmi klasycznie? Nudno?

Błąd.
Każda nasza decyzja będzie miała wpływ na przyszłą fabułę.

Każdy NPC posiada własne cele, statystyki, a także ekwipunek.
NPC wykonują swoją codzienną rutynę, np kowal porusza się z domu do kuźni, gdzie następnie wykuwa miecze i zbroje przez cały dzień.

Niektóre wydarzenia poboczne mogą wpływać w pewnym stopniu na zachowanie NPC. Przykład:
Bandyci porywają córkę kowala. Tego dnia nie idzie on do kuźni. Zamiast tego przywdziewa zbroję i wyrusza do lasu, by szukać bandytów.
Tam też będzie można go spotkać, a także pogadać z nim o córce.
Od niego możemy przyjąć misję odnalezienie siedziby bandytów, jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej w wiosce, dowiadując się od innych mieszkańców.
Oczywiście bandyci porwą córkę tylko wtedy, jeśli wcześniej ich nie zabiliśmy, na przykład w czasie trwania innej misji pobocznej, lub przypadkowo ich spotykając.

Nie musimy z nimi walczyć
Wszystko zależy od tego, jak potoczy się rozmowa.
Kiedy dotrzemy na miejsce, możemy stać się "tym złym" i wspólnie z nimi więzić córkę kowala do czasu, aż dostarczą nam okup.
Wtedy zyskamy reputację u bandytów, co wpłynie na nasze przyszłe losy i misje.
Nie będziemy mogli jednak się pokazywać w miastach, bo kowal może zawiadomić strażników o naszych dokonaniach.
Chyba, że go zabijemy. Wtedy nie będzie mógł.


Na obecny moment większość systemów jest już ukończona.
Wciąż pracujemy nad linią fabularną, questami itd. Praktycznie zostały już tylko one, aby można było wydać projekt.
Niestety, prace nad nimi przeciągają się od paru miesięcy.


[Image: nzc1doP.png]
Dialogi Postaci
Dzięki zaawansowanemu systemu dialogów, odpowiedzi naszej postaci mogą zależeć zarówno od jej charyzmy, jak i reputacji wśród NPC. System jest nieliniowany, co oznacza, że odpowiedzi NPC mogą za każdym razem być inne. Mogą też zależeć od naszych poczynań na mapie. Większość głównych NPC docelowo posiadać będzie ponad półtora tysiąca dialogów, a poboczne postacie po mniej więcej trzysta.


Drużyna bohatera
Bohater może posiadać armię złożoną nawet z 20 jednostek.
Jednostki zdobyć można zarówno poprzez questy, jak i od najemników/łowców niewolników.
Jednostki nie mają predefiniowanego typu ani stylu walki, możemy je uzbroić jak tylko chcemy, np dać jednej łuk.
W zależności od oręża, uzbrojone jednostki dzielą się na kilka typów:
- Łuczników - łuk
- Wojowników - pięści, miecz, topór, broń biała
- Asasynów - sztylet, kusza
- Magów - różdżka, kostur
- Medyków - laska
- Oblężnicze - katapulty, balisty
- Bohaterów - tylko oni mogą zmieniać broń w trakcie walki
- Ofiary - zaatakowane uciekają, musimy je chronić. Wieśniacy.

Jednostki poruszają się po mapie, korzystając z zaawansowanej sztucznej inteligencji.
Oprócz tego można oczywiście kontrolować ich osobiście, na przykład w trakcie bitwy.
Każdą z postaci w naszej drużynie można osobiście uzbroić, przeglądając jej ekwipunek.
Jeśli nie będą dostawać żołdu zbyt długo, mogą się odłączyć od drużyny, a nawet zbuntować (okradając cię w nocy).
Każda z postaci posiada dwie losowe cechy, losowane z puli trzydziestu, np:
- Berserker - posiada zwiększony atak kosztem obrony
- Lojalny - nie wymaga żołdu, zawsze przy tobie pozostanie
- Wymagający - wymaga dwukrotnie wyższego żołdu niż normalnie


Bitwy
Normalne bitwy rozgrywane są tak jak w Warcrafcie.
W trakcie większych bitew fabularnych (eventy/questy mapa przełącza się na ekran bitwy.
Tak jakby osobny wydzielony obszar do walki.
Jest on w wielu przypadkach tworzony kawałek po kawałku (a nie proceduralnie, jak cały świat).
Przykładowo obrona jednej z wiosek w fabule.
Możemy wtedy, oprócz własnej armii, przejąć kontrolę nad wieśniakami i rozkazać im naprawiać fortyfikacje/budować prowizoryczne wieże.


Crafting
Crafting 300+ przedmiotów z pięciu różnych kategorii.
Do każdego typu przedmioty potrzebna jest inna stacja robocza (kowadło / warsztat cieślarski / podobne)
Receptury możemy kupić, lub nauczyć się ich. W przypadku legendarnych także znaleźć w dungeonach.
Główne kategorie craftingu to: Stolarstwo, alchemia, runy, kowalstwo, garbarstwo.
Oprócz tego możemy wyspecjalizować się w subkategoriach (każda kategoria posiada trzy sub).
Dla run to:
- Tworzenie zaklęć,
- Zaklinanie runiczne,
- Runotwórstwo


Runy
Zaklęcia craftujemy za pomocą run. Kombinacje są losowane na każdą rozgrywkę.
Możemy to zrobić tylko przy warsztacie magii, który dostępny jest w niektórych lokacjach.
Po tym, gdy stworzymy zaklęcie, każde jego użycie kosztuje runy (rodzaj zależny od zaklęcia).


Ekwipunek
Nasz bohater posiada takie klasyczne rzeczy jak uzbrojenie, ale i inne:
  • Surowce, materiały - może zbierać je, lub zdobywać od mieszkańców (okradając ich lub w ramach wykonanych misji), a następnie sprzedając w miastach, w zależności gdzie w danej chwili opłaca się sprzedać/kupić. Gdy zdobędzie wóz i konie, ilość miejsc na surowce powiększy się parokrotnie.
  • Przedmioty "Lidera" - wpływają na nasze jednostki, np zwiększając ich zdolność walki gdy znajdują się w promieniu 100 metrów od bohatera. Albo zmniejszające ich wymagania względem żołdu.
  • "Stawialne" - Przedmioty, które możemy postawić na ziemi w trybie bitwy. Typów takich przedmiotów jest dużo, np sztandar łuku, zwiększone obrażenia łuczników na polu walki o 5. Albo katapulta, ostrzeliwująca wrogie jednostki. Po bitwie wracają do ekwipunku.
  • Runy - Używa się ich do tworzenia zaklęć/kombinacji, a także korzystania z nich. Istnieje 12 typów run, a także prawie 150 kombinacji zaklęć. Aby odkryć niektóre z nich, będziemy musieli szukać rzadkich zwojów zaklęć.
Postać posiada podręczny pasek przedmiotów, a także torbę z 60 slotami na itemki.
Trzeba je układać w ekwipunku, tak jak w Diablo, dlatego nie należy marnować miejsca.
Niektóre się stackują (głównie surowce/składniki mikstur).
Po tym, jak zdobędziemy wóz i konie, zdobędziemy dodatkowych 300 slotów.


Nieliniowa fabuła
Ponad 10 różnych zakończeń.
300+ questów, w ciągu pojedynczej gry poznajemy około 30 (zależnie od dokonanych wyborów).
Przykłady opisane są w "Krótkim Opisie".


Dziennik
W grze dostępny jest dziennik, w którym możemy przeglądać nasze wspomnienia, a także szczegóły na temat misji.


[Image: td3ojJy.png]

Akcja rozpoczyna się w podziemiach zwanych Drachall, na kontynencie Valhell.
Mieszkają tu gobliny, a nasz bohater zwie się Zgrzytek i jest jednym z nich.
Jest synem wodza i dlatego to on musi wysłuchać następną przepowiednię Eriry, wyroczni mieszkającej w najgłębszych podziemiach.
Dowiaduje się, że na świat wkrótce przybędzie zagłada, a aby ją powstrzymać musi zdobyć mityczną broń, czyli trybikowy oręż marzeń.
Broń, która według legend zdolna jest rozciąć przestrzeń dzielącą świat materialny od planu astralnego i zabić bogów.
Tak naprawdę zna jednak prawdziwego celu misji, a wyrocznia mogła nie mówić prawdy..
Zgrzytek jednak o tym nie wie i już wkrótce wyrusza na górę, do świata ludzi. Przedtem pije magiczną miksturę, dzięki czemu zamienia się w człowieka, przynajmniej z wyglądu.
Wyjście z podziemi znajduje się w środku mroźnych i wysokich gór. Teraz musi przeżyć i dotrzeć do najbliższego miasta ludzi w górach, Winterford.
Musi dotrzeć do bibliotekarza, który być może powie coś więcej na temat starożytnego zwoju, który dostał od wyroczni. I który jest mapą.
Więcej dowiecie się już w grze.



[Image: 0SqYKrP.png]
Pragnę podziękować wszystkim wymienionym niżej osobom za pomoc w projekcie.
Aktualnie siedzimy w biurze w Radomiu i pracujemy nad projektem bez wytchnienia.

Spoiler

Toba
90% mapy zostało zrobiona przez Tobę, pozostali jedynie pomagają. Myśl boska.

Saran
Koordynacja projektu, zaopatrzenie w pizzę i napoje, myśl pomysłowa

Micek
Wyzwalacze, obiekty, myśl mechaniczna

Axator
Design mechanik, myśl inteligentna

LordStachu, Midas, KaszankaSzatanka
Modele 3D, tekstury, animacje, myśl artystyczna

Jarvin
Strona projektu, forum, myśl techniczna

Martinez
Historia, questy, dialogi, myśl fabularna

Shadow
Teren, budowa zamków i wiosek, łączenie wszystkiego w składną całość, myśl inżynierska

Scarab, WrathAmon
Design graficzny, koncepty artystyczne, myśl nadzorująca

burybrzetyslaw, Ravan3, Lucius, DaKu
Testowanie krytyczne, myśl narzekająca

TheXan
Zbieranie daniny na pizzę, myśl złota


Plotki niosą wieść, iż jest w to też zamieszany legendarny twórca map o imieniu Warrarytas. Jaka jednak będzie jego rola w tym projekcie? Na razie pozostanie to tajemnicą.

Dzięki chłopaki! Nie udałoby się to bez was.




Data wersji Alpha:
1 stycznia 2020
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
Oooooooo o o o łał nie spodziewałem sie że wykorzystasz ten mój pomysł.
Łał serio! Bez kitu wycisnęliście z tego dnia 250%. Tego bym się nigdy nie spodziewał. Duży uśmiech

Myślę że może wyjść ciekawiej niż mój solo pomysł. A skoro już się zobowiązałeś, to nie będę go realizował.

Btw, ja już rozpisałem sobie, co mogłoby się dziać w takim świecie mniej więcej,
więc bardzo chętnie wsparłbym ten projekt, w kwestii fabuły, pomysłów i "łączenia kropek w ruchomym świecie"
O ile chcesz Oczko

Czasu dużo więc można wszystko od A do Z ustalić


ps. ten Team to twoja wizualizacja?? xD



Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
fajny pomysł lepsze niz kazda mapa martineza jaka wymyslil
nie dziwie sie w sm ze kaazdy chce robic mape z Tobą to jest
złoty człowiek...
01110001011110001110011
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
złoty chociaz czarny
01110001011110001110011
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.