• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Zapisywania i wczytywanie
#1
Cześć
Kiedyś grało się sporo na pewnej mapie która pozwalała zapisywać i wczytywać ilość golda w grze. 
Wpisywało się chyba -save by zapisać stan konta i potem jak znów chciało się grać to wpisywało się  z tego co pamiętam -load
Działało to też chyba na ulepszenia które się za to kupiło, ale nie jestem pewien, bo nie kupiłem żadnego, bo zbierałem kasę na jakieś większe. 
Grałem na kilku takich mapach i czy ktoś mi może powiedzieć jak to zrobić? Szukałem coś w internecie, ale jedynie co znalazłem to jakiś mega złorzony system zapisu i wczytywania postaci.
Mi chodzi o pojedyncze rzeczy jak 'czy było kupione ulepszenie XYZ' TAK/NIE, ile gracz miał złota, ile drewna i ile jakiejś tam zmiennej.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
No to bierzesz ten mega złożony system zapisu i wczytywania postaci, edytujesz go, aby obsługiwał rzeczy, które Cię interesują i gotowe.
W teorii to wygląda tak, że zbierasz do kupy wszystkie ważne dane, na przykład:
Złoto 500, Drewno 300, ZmiennaA 800, ZmiennaB 600.
Szyfrujesz te dane dowolną metodą kryptograficzną, w wyniku czego powstaje jakiś klucz, powiedzmy: XOF9FC7FVED864 taki o.
Podczas wczytywania danych gracz wpisuje ten klucz, Twój algorytm odszyfrowuje go i ustawia dane zmienne na podane wartości.
Sposobów na to jest tyle, ile atomów we wszechświecie,
Tutaj znajdziesz kilka prostych metod szyfrowania, wybierz sobie: http://www.crypto-it.net/pl/proste/index.html
Jednak proste metody zazwyczaj są łatwe do złamania.
Jeśli jesteś zdeterminowany, możesz spróbować zaimplementować SHA-256, ten jest niemożliwy do złamania Duży uśmiech
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
(30.07.2019, 07:52)Axator Wrote: No to bierzesz ten mega złożony system zapisu i wczytywania postaci, edytujesz go, aby obsługiwał rzeczy, które Cię interesują i gotowe.
W teorii to wygląda tak, że zbierasz do kupy wszystkie ważne dane, na przykład:
Złoto 500, Drewno 300, ZmiennaA 800, ZmiennaB 600.
Szyfrujesz te dane dowolną metodą kryptograficzną, w wyniku czego powstaje jakiś klucz, powiedzmy: XOF9FC7FVED864 taki o.
Podczas wczytywania danych gracz wpisuje ten klucz, Twój algorytm odszyfrowuje go i ustawia dane zmienne na podane wartości.
Sposobów na to jest tyle, ile atomów we wszechświecie,
Tutaj znajdziesz kilka prostych metod szyfrowania, wybierz sobie: http://www.crypto-it.net/pl/proste/index.html
Jednak proste metody zazwyczaj są łatwe do złamania.
Jeśli jesteś zdeterminowany, możesz spróbować zaimplementować SHA-256, ten jest niemożliwy do złamania Duży uśmiech

Nie o to do końca mi chodziło ;D
Chodzi mi o zwyczaje napisywnie pojedynczych zmiennych na dysku gracza, a czy on sobie jest będzie zmieniał to jego problem jak zniszczy sobie rozgrywkę :/ 

Chodzi mi bardziej o system w stylu:
 Wpisanie -save 1, -save 2 lub -save 3 w grze spowoduje zapis na dysku poszczególnych zmiennych. Po wpisaniu -load 1 itd wczytywało by. Oczywiście w odpowiednich momentach wyzwalacze byłby by uruchamiane/dezaktywowane by gracze nie mogli sobie od tak wczytać w każdym momencie gry.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
Co rozumiesz poprzez zapis na dysku? Chodzi Ci o zrzut zmiennych do pliku na dysk? Jeśli to do mapy multiplayer to nie da rady, jeśli do singleplayer to po co?
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
(02.08.2019, 21:33)Axator Wrote: Co rozumiesz poprzez zapis na dysku? Chodzi Ci o zrzut zmiennych do pliku na dysk? Jeśli to do mapy multiplayer to nie da rady, jeśli do singleplayer to po co?

By gracz mógł wczytać sobie takie rzeczy jak złoto i bohatera (poziom jego i jego umiejętności). Po powrocie do gry i przejściu na wyższy poziom mapy musiał by wczytać swoją postać na starcie by nie być za słabym.
Dało by to też mi możliwość rozszerzenia jednej ogromnej mapy na kilka mniejszych przez co przechodzenie każdej misji zajmowało by mniej czasu.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#6
To zrób najprostsze komendy typu "set nazwaZmiennej = X" i niech sobie gracz tak wpisuje, skoro chcesz mu dać taką dużą kontrolę
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
Ech,

użyj gamecache, to znaczy bez komend wczytywania, tylko będzie się automatycznie wczytywało, np po wejściu na jakiś region, wyłączeniu gry, włączeniu i wejściu na inny.
zapisuj postacie/itemy/levele i inne do gamecache np gdy postać wejdzie w jakiś region (wejście na osobną mapkę jak w kampanii Rexxara?)

i odczytuj je gdy wejdzie w inny region (wyjście na osobnej mapce?)


Tutorial (po angielsku):
https://www.hiveworkshop.com/threads/game-caches.6273/


Odpowiedz Axatora nie byłaby taka zła, ale cheatowanie byłoby zbyt łatwe. To kuszenie graczy.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
(04.08.2019, 09:00)Axator Wrote: To zrób najprostsze komendy typu "set nazwaZmiennej = X" i niech sobie gracz tak wpisuje, skoro chcesz mu dać taką dużą kontrolę

To nie jest rozwiązanie, bo gracz musi wszystko pamiętać. Mi chodzi o jakikolwiek prosty zapis. Nie interesuje mnie walka z graczami którzy postanowili sobie zniszczyć rozgrywke
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#9
Hmm co powiesz na mój sposób? Powyżej
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#10
(05.08.2019, 00:53)GoldenKnight223 Wrote: Hmm co powiesz na mój sposób? Powyżej

Problem z tym jest taki, że po wyjściu z gry i ponownym odpaleniu mapy na np. drugi dzień wszystko znika.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#11
Mówimy cały czas o mapie singleplayer. Zwykły zapis gry, który oferuje warcraft może wystarczy?
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#12
A, w takim razie nie wiedziałem, no cóż... Ale przynajmniej w przechodzeniu między mapami powinien się przydać cache
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#13
(05.08.2019, 11:54)Axator Wrote: Mówimy cały czas o mapie singleplayer. Zwykły zapis gry, który oferuje warcraft może wystarczy?

Mi chodzi o multi. Chodzi mi o kilku graczy 4-6
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#14
Dodanie LUA do dostępnych języków podczas tworzenia mapy dało nieco nadziei na większe możliwości, lecz blizzard wyłączył obsługę wejścia/wyjscia i nadzieja prysła. Zostaje Ci mega złożony system zapisu o którym pisałeś na początku. Uprość go jeśli jest zbyt skomplikowany, innej drogi nie ma, a przynajmniej nic nie przychodzi mi do głowy.
Ten post był edytowany -259638 raz(y) ostatnio edytowany przez Axator: Za 3 pojutrze, 29:89
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#15
A może system bez kodu?

https://www.hiveworkshop.com/threads/cod...-0.278664/

Ma przejrzyste przykłady do zrozumienia. Zapisujesz dane jako liczby i odczytujesz.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.