Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2 pytania / odporność na konkretny czar i precyzja
#1
Cześć mam 2 szybkie pytania, odn edytora

1. Czy można zrobić coś takiego, jak odporność na jeden, konkretny czar?
  • Chciałbym stworzyć jednostkę, którą będzie można zaatakować czarem, ale tylko jednym konkretnym
  • oraz jednostkę którą będzie można zaatakować wszystkimi czarami, oprócz jednego konkretnego.
Jest jakiś prosty sposób na zrobienie tego? Nie wiem, trzeba jakąś zmienną dopisać do czaru?
Dać jednostce pełną niewrażliwość, ale wyodrębnić jakoś konkretne spele?


***************


2. Chciałbym wykonać taki czar, jak zwinność, z diablo II.
 O co mi chodzi: W warcrafcie mamy zdolność Uniki która daje nam np 40% szans na uniknięcie WSZYSTKICH ataków
Jest to trochę nie fair, wobec jednostek które mają wysoką zwinność

Dlatego też chciałbym zrobić anty-umiejętnośc "Precyzje" która pozwala niwelować 30% 40% 50% efektu
uniku danej jednostki.


Albo w jakiś inny sposób. W diablo działało to tak, że każda jednostka miała swój własny
współczynnik uników - a my, boostując zwinność mieliśmy większą szansę na trafienie jej. Wydaje mi się to dużo lepszą opcją , niż 100% trafienie, no chyba że ma się jakąś tam zdolność uników.

********
będę wdzięczny za każdą radę!
Odpowiedz
#2
(12.09.2019, 11:22)Martinez napisał(a): Cześć mam 2 szybkie pytania, odn edytora

1. Czy można zrobić coś takiego, jak odporność na jeden, konkretny czar?
  • Chciałbym stworzyć jednostkę, którą będzie można zaatakować czarem, ale tylko jednym konkretnym
  • oraz jednostkę którą będzie można zaatakować wszystkimi czarami, oprócz jednego konkretnego.
Jest jakiś prosty sposób na zrobienie tego? Nie wiem, trzeba jakąś zmienną dopisać do czaru?
Dać jednostce pełną niewrażliwość, ale wyodrębnić jakoś konkretne spele?


***************


2. Chciałbym wykonać taki czar, jak zwinność, z diablo II.
 O co mi chodzi: W warcrafcie mamy zdolność Uniki która daje nam np 40% szans na uniknięcie WSZYSTKICH ataków
Jest to trochę nie fair, wobec jednostek które mają wysoką zwinność

Dlatego też chciałbym zrobić anty-umiejętnośc "Precyzje" która pozwala niwelować 30% 40% 50% efektu
uniku danej jednostki.


Albo w jakiś inny sposób. W diablo działało to tak, że każda jednostka miała swój własny
współczynnik uników - a my, boostując zwinność mieliśmy większą szansę na trafienie jej. Wydaje mi się to dużo lepszą opcją , niż 100% trafieniem, no chyba że ma się jakąś tam zdolność uników.


1. Możesz albo zrobić to na tabelach premii do obrażeń w stałych gry. Albo na wyzwalaczach, "obrażenia" z wyzwalacza nie muszą mieć typu dzieki czemu i tak zadadza obrażenia (gorzej może być z celowaniem w tym przypadku, ale dla czarów obszarowych działa).
2. Bierzesz umiejętność "uderzenie". Wywalasz premie do obrażeń i ogłuszenie. Dajesz "nigdy nie chybiaj" i szansa takiego uderzenia np.30%. Dajesz podpis "precyzja - masz 30% szans na to że twój atak nie chybi celu". (Kiedyś chciałem zrobić mapę o łuczniku gdzie nie była mi potrzebna umiejętność uderzenia i każdy przedmiot łuk miał taką umięjętność a każdy przeciwnik swoje uniki, ehhh tęsknie za tamtym pomysłem...)
Odpowiedz
#3
1.
Z pamieci to robie:

Wydarzenie: Unit uzywa zdolność
Warunek: Uzywana umiejetnosc równa sie Umiejętność
Akcje:
warunek - typ jednostki równa się Piechur
Akcja - casting unit order Stop (Kiedy namierzony zostanie piechur umiejetnoscia to automatycznie anuluje rzucanie zaklecia)
Akcja - Reset cd i zwrot many za zaklecie
Else - Nothing (Jezeli nie jest piechurem to nic sie nie dzieje)

Jest to najprostszy sposób, ale słaby.

W obiektach możesz też zmienic co możesz namierzyć np. budynek czy nieumarlego.
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości