Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[pytanie] Blizzard zastrzega prawa do produkcji
#1
https://www.ppe.pl/news/142189/warcraft-...zarda.html


Cześć, piszę w sprawie tego artykułu, który dość dużo zmienia, wśród osób które.. trochę bardziej  przyszłościowo traktują swoje projekty.


Chodzi konkretnie o poniższą zmianę w regulaminie Blizzarda:
[Obrazek: lg18AD0.png]



Moja sprawa wygląda tak, że chcę, w dłuższej perspektywie zacząć zarabiać na grach. Furtką do biznesu miała być dla mnie
Próba Bogów, którą to najpierw
- rozreklamowałbym na battle.necie zbierając wokół niej grono fanów
a następnie, idąc za pomysłem LegionTD przerobił ją na prawdziwą grę, zbierając dotacje, na platformie crowdfundingowej KickStarter
tym samym całkowicie uniezależniając się od Blizzarda.

------------------------------------------------

W obecnym momencie (jeśli się nie mylę) mogłoby wyjść na to, że Blizzard zastrzeże sobie pełne prawo, do patentu na Próbę (skoro ma do niej prawa)
i nie pozwoli wydać gry.

Tak więc pojawia się pytanie, co zrobić, żeby coś z tego biznesu wynikło?
Rozważam trzy opcje, jeżeli możecie, napiszcie mi, która waszym zdaniem jest tą najlepszą / dzięki której nie będę mieć kłopotów

A)   Wypuścić normalnie Próbę Bogów na silniku Warcrafta, i zorganizować zbiórkę, ale zmieniając finalnie zupełnie styl gry na coś nowego.
zostawiając sam koncept, ale bez podobieństw 1:1. Nowi bohaterowie, nowa mechanika itd.

B)   W ogóle nie wydawać Próby Bogów na silniku Warcrafta, ale za to rozreklamować się, wydając inne produkcje, które zbudują moją rozpoznawalność,
tak żeby wydać Próbę już na swoim.
W takim wypadku nie byłoby mowy o prawach do gry - bo nigdy by tam nie powstała. 

C) Wypuścić Próbę Bogów, rozsławić ją, (jako grę Blizzarda) rozreklamować się na zupełnie innym tytule (z poza modów blizzarda)
i po czasie odkupić od Blizzarda prawa do Próby (jeżeli to w ogóle możliwe) i wydać ją na własnym silniku.

---------------------------
A) Zakłada zmianę stylistyki i zasad gry // zostaje jedynie rozpoznawalność i autorstwo
B) Zakłada wybicie się, na autorstwie do moda Blizzarda // i przekucie hype we własną grę
C) Zakłada normalne wydanie gry // przekucie rozpoznawalności w zupełnie inny tytuł i odkupienie od Blizzarda praw do Próby


...
Według mnie, to dość uczciwe opcje. Bo ja - na samej modyfikacji nie zarobię nic. 
KickStarter to są dobrowolne dotacje, aby wyjść na swoje. 
W końcu blizzard nie będzie cenzurował Autorów - bo musiałby zlikwidować cały hiveworkshop i wszystkie inne fora warcraftowe z mapami
A oni po prostu chcą udziały twórców.
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości