Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak zbudować stworzyć markę od zera, na warcrafcie
#1
Witam, wpadł mi do głowy ciekawy pomysł, przy okazji licencji Blizzarda i tego wszystkiego, co się teraz dzieje dookoła reforged.
Chciałbym opowiedzieć wam swoją, obecną wizję, na temat rozwoju Broccoli Studio, oraz całego serwisu, Goblinfactory - który dla niego, będzie z nim 
powiązany.

Pamiętajcie że to tylko luźny koncept , a nie biznes plan. 
Nie jest to dokładny plan, nie zakładam żadnych dat - a jest to bardziej cała droga,
od 0, do początków marki, opowiedziana w dużym skrócie, uproszczeniu




Odpowiedzmy sobie na jedno zasadnicze pytanie:
Jak zbudować silną markę gamingową od zera, w 2020 roku?  :hmm:
[Obrazek: proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.hivewor...7efa34ef18]


Na początku zdefiniujmy dwa pojęcia, które będą kluczowe, w dalszym tekście.
Broccoli Studio - jest fanowskim zespołem, tworzącym modyfikacje, dla marki Blizzard,
bezpośrednio przez edytor gry Warcraft III. Zespół nie zarabia sam na siebie, jednak jest budowany,
przy wsparciu odbiorców/fanów swojej twórczości, Dokładnie tak samo, jak Tesla Incorporated


Goblinfactory.pl - jest społecznością moderów, zbudowaną bezpośrednio wokół silnika edytora  Warcraft III, ze względu na jego możliwości.

W ten sposób, powstająca marka i istniejąca już społeczność moderów przenikają się ze sobą.

-----------------------------------------------------------------------

Jak dobrze wiecie, Blizzard wykluczył możliwość zarabiania, dla nowych twórców, tym samym zamykając furtkę nowym, ambitnym twórcom  
którzy planowaliby rozwinąć swoje tytuły  - by chwilę potem przejść na swoje zapamiętajcie ten fakt, bo jest on istotny w całym procesie rozwoju



Broccoli Studio publikuje na Battle.necie swoje
 produkcje, które w wiralowym tempie roznoszą
 się, zdobywając nowych fanów.  fire
[Obrazek: proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.hivewor...7efa34ef18]



Zespół podnosi poprzeczkę i tworzy coraz lepsze produkcje. Ze względu na dopiero odradzającą się społeczność Warcrafta, szybko staje się liderem, w swoim fachu.
Wszystkie produkcje są wspierane i rozpowszechniane, przez społeczność Goblinfactory, której są częścią.

To zaś ugruntowuje podstawy rozpoznawalności, dla małego studia.
Z Goblinfactory wychodzą kolejne produkcje, które zaznaczają obecność społeczności wśród innych twórców modyfikacji.



Broccoli Studio zyskuje na popularności i 
wykorzystuje 5 minut jakie daje im Reforged. 
Studio Ogłasza budowę własnego edytora,   ;]
[Obrazek: proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.hivewor...7efa34ef18]



Na którym będzie mogło wydawać przyszłe projekty. w przyszłości.


Pierwszy projekt, który zapowie studio, będzie budowane na gotowym silniku, aby zaoszczędzić na czasie
i podnieść umiejętności.

Właśnie tutaj pojawia się KickStarter Studio wystawia ogłoszenie zbiórki na produkcję swojego hitowego tytułu - Próby Bogów. 
Aby w pełni zrealizować swoje zamiary , studio będzie musiało nauczyć się obsługi jednego z sinlików.
Aby w pełni wykorzystać potencjał Projektu, będzie potrzebowało własnego edytora.





Na stronie firmy rozpocznie się dodatkowa zbiórka, na budowę edytora, po ufundowaniu środków na
pierwszy projekt.


--------------------------------------------------
--------------------------------------------------
Czas mija, a ludzie wyczekują na dalsze ruchy marki. 
Z miesiąca na miesiąc firma udostępnia wszystkie nowinki, odnośnie zmian, w ich produkcie i silniku,
budując tym samym zaufanie, wśród pierwszych fanów.




Próba Bogów zostaje opublikowana, odcinając
się od Warcrafta w 100%  :OOO
[Obrazek: proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.hivewor...7efa34ef18]


Za projektem stanie
-  cała społeczność Goblinfactory 
-  ludzie przeciwni polityce blizzarda
-  fani twórczości Broccoli Studio w warcrafcie
-  ludzie z zewnątrz 

Sama gra będzie jednak wisieńką na torcie tego, co zaraz ma się wydarzyć, bo prawdziwym celem 
Broccoli Studio stanie się wydanie w pełni działającego, niezależnego edytora gier.

-------------------------------

Edytor będzie tworzony OD fanów, DLA fanów gier:
- 100% darmowy
- twórcy będą mogli zarabiać na swoich produkcjach
i publikować je na serwerach edytora
- edytor nie będzie miał żadnych podziałów, jeżeli chodzi o tytuły.

Będzie zaprojektowany tak, aby można było tworzyć w nim modyfikacje do *Wszystkich* gier, jakie wyjdą
nakładem firmy Broccoli, a także dla swojej własnej produkcji.

Wyznacznikiem jakości będzie rozpoznawalność danego tytułu.




Co dalej z firmą?  :O  
[Obrazek: proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.hivewor...7efa34ef18]

Akcje firmy rosną z każdym miesiącem, gracze, widząc przyjazną politykę firmy przechodzą z Blizzarda i innych firm do nas,
aby tworzyć gry, pod naszym sztandarem  i przy okazji na nich zarabiać. My zarabiamy 10 razy tyle, na samej renomie. 

Próba Bogów zarabia na siebie, udostępniając dodatki dla graczy i rozwija się w darmową internetową grę,
pokroju początków League of Legend.

Broccoli studio zapowiada kolejny tytuł, na swój silnik którym zacznie budować swoją pozycję. 

Z każdą kolejną, mądrze podjętą decyzją firma się rozrasta i wkrada na salony, wychodząc na przeciw już dawno utartym schematom. 


Co z Goblinfactory?  :)
[Obrazek: proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.hivewor...7efa34ef18]


Forum utrzyma dokładnie to samo założenie, jakie miało od początku Reformy - będzie społecznością OD fanów DLA fanów. 
Po czasie przebranżowi się z edytora Warcrafta, na niezależny edytor gier, od Broccoli Studio i da szansę dla nowych twórców,
chcących zabłysnąć na międzynarodowej scenie.


Odpowiedz
#2
Możesz też skrócić proces o parę lat i użyć jednego z ogromu innych edytorów/silników. Dużo trudniej jest napisać silnik pod grę niż grę na silniku (zakładając, że silnik zapewnia odpowiednie warunki).

Poza tym z zasady nie pisze się biografii ludzi, którzy się jeszcze nie urodzili. Przemyśl to.
Odpowiedz
#3
Cytat:Dużo trudniej jest napisać silnik pod grę niż grę na silniku (zakładając, że silnik zapewnia odpowiednie warunki).

To prawda, zapomniałem o tym wspomnieć.
Próba Bogów, najpewniej zostanie wydana na gotowym silniku, którego najpierw zaczniemy zgłębiać. 
Dopiero później zostanie przerzucona na edytor - który będzie tworzony wspólnym wysiłkiem wielu osób.

Cytat:Człowiek może planować do przodu kiedy ma na to kapitał i ma plan B, z twojego poziomu powinieneś skupić się na razie na znalezieniu czym możesz zająć się już teraz i co NIE WYMAGA społeczności

Jeśli cie to interesuje
to mam zaplanowanych kilka biznesów, na przód, na ten rok. Jest to między innymi:
- sprzedaż koszulek
- budowanie motywów mybb
- tworzenie stron internetowych
- ogólna sprzedaż internetowa
Nie rzucam się z projektami na głębokie morze. Tworze je na edytorze warcrafta - za darmo, 
i jeśli będą dobre - to licże na to, że zainteresują inne osoby.

Jeżeli nie - spoko, ja sobie poradzę. 




Biznes plan jest realizowany w swoim tempie, ale myślę że szczegóły tego nie są istotne, w tym luźnym koncepcie
bo zanudziłbym was na śmierć.  :D

tak czy inaczej dzieki za feedback. Skrupulatność w działaniu, i podejście do zakładanych sobie planów możesz obserwować, między innymi w rozwijaniu forum, przez najbliższy miesiąc.

pozdro




-----
ps. koncept zaktualizowany


Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości