Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Próba Bogów] Obecny zamysł projektu (w robocie)
#1
Witam, w tym temacie chciałbym napomknąć po trosze, jak wygląda mechanika/zamysł Próby Bogów, na obecny moment.
Czego możecie się spodziewać, jakiego typu to będzie rozgrywka.

Niech ten temat będzie małym przypomnieniem, przed wielkim rozwojem projektu.
Projekt, zgodnie z naszym nowym założeniem nie ukaże się na silniku warcrafta, ze względu na nie sprzyjającą politykę blizzarda, odn. praw autorskich.
Ukaże się natomiast na jednym z innych silników, typu unity, UE4

jest na pewno dużym
plusem - bo przyspieszy pracę nad właściwą wersją gry (a nie modyfikacją)
minusem - bo gra ukaże się nieco później niż planowaliśmy
Sam korpus gry tak czy inaczej zostanie zaprojektowany na edytorze światów WcIII jednak nie zostanie nigdy  tam udostępniony. 
Czas oczekiwania w każdym razie zrekompensują inne produkcje, które planujemy wydać już w Warcrafcie. :)

[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: 185.png]
Czym właściwie jest ten projekt?
Dla osób, które nigdy nie miały styczności, z zamysłem Próby Bogów, w kilku zdaniach opiszemy o co chodzi.

Spoiler

Próba Bogów jest projektem, łączącym w sobie znamiona God Mode,   Strategii,   RPG  i  Sandboxa  , Symulator życia
Projekt łączy w sobie cechy gier takich jak:  Spore , Dungeon Keeper , Settlers , Warcraft III , Black&White,  Faraon , Fable , Sacrifice
tworząc wybuchową mieszankę możliwości.

Podczas rozgrywki wcielamy się w jedno, z wybranych bóstw, różniących się od siebie charakterem, osobowością i podejściem do życia,
a następnie schodzimy do świata ludzi by wprowadzać nowy porządek, wśród pospólstwa. 

Podczas gry możemy : kształtować własne religie, obyczaje, rozwijać swoją wioskę i wraz z wiernymi nam osobami,,
podbijać inne terytoria. Kluczową rolę w tym wszystkim, w odróżnieniu od typowego stratega, odgrywa jednak Bóstwo,
które może wpływać na zachowania ludzi, wywoływać  kataklizmy i czynić cuda.

Bóstwo to dosyć.. nietrafne określenie. Tak naprawdę nasi "bogowie" są eterycznymi istotami, które zostały zesłane
na ziemie, aby odpokutować swoje winy, za czyny, których dopuściły się, za swojego życia. 
Każde bóstwo ma swoją własną historię , którą poznajemy w prologu.

Próba Bogów wychodzi na przeciw wszystkim grom, w którym gramy ludnością, a bogowie są jedynie dodatkiem zsyłającymi dary.
NIE - w w tej grze, to MY jesteśmy bóstwem i to my ustalamy kiedy chcemy komuś pomóc a kiedy nie. 

[Obrazek: lf8QJiW.png]



[Obrazek: 187.png]
Tak w skrócie można by opisać projekt. Jednak jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej, w porównaniu do tego, czym naprawdę on jest.
Omówmy teraz każdy z 5 gatunków


Spoiler

[Obrazek: 212.png] 
God Mode (zabawa w boga) 
 - pozwala nam grać nad-istotą, która może kontrolować inne istoty. 

W grze gramy Bogiem, nie cywilizacją.     ludzie żyją według swoich schematów, my natomiast nakierowujemy ich we właściwym (dla nas) kierunku.
Bóg dostaje swoją pulę czarów, którą może rozwijać, wraz z tym, ilu ma wiernych.
W grze dostępny będzie szczegółowy samouczek, dlatego każda nowa osoba powinna szybko ogarnąć mechanikę gry.

[Obrazek: 174.png]
Strategia  - w najprostszy sposób opisuje kontrolę nad
terenami, prowadzenie wioski podoje okolicznych terenów. 

[Obrazek: 184.png]
RPG  - gra singleplayer kładzie szczególnie mocny
 nacisk na fabułę jaka toczy się na świecie. Gra nie jest płaska. 
Tworzymy cywilizacje które istnieje wśród kształtującego się świata

Musimy liczyć się z tym że nie jesteśmy jedynymi istotami na świecie.
Jesteśmy bóstwem  - które na swój sposób chce przekonać świat, aby w niego uwierzyło, albo.. po prostu robiło to co mu się podoba.. albo.. cokolwiek sobie wymyślisz. 
Na świecie istnieją różne królestwa, miasta i wioski które mają swoich władców. Swoich urzędników i to właśnie oni kontrolują przebiegowi spraw na świecie. 

[Obrazek: 209.png] 
Sandbox (otwarty świat)  - grę możemy rozegrać tak naprawdę.. 
na DOWOLNY sposób. Ograniczają nas jedynie nasze możliwości.
 
Gra ma ogromny świat, który możemy eksplorować w tylko nam wiadomym celu. 
Możemy zakładać osady, tworzyć oddziały i w dowolny sposób wpływać na historię świata.

[Obrazek: 65.png]
Symulator życia  - w grze możemy zaobserwować różne etapy rozwoju
ludności, możemy patrzeć jak się rozwijają, jak prymitywna technologia wzrasta

 
Nasze bóstwo jest nieśmiertelne, więc będziemy mogli poruszać się po różnych etapach rozwoju naszej ludzkości,
w trybie kampanii.




[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: 208.png]
Tryby i specyfikacje gry
Projekt finalnie ma być podzielony na rozgrywkę single-player i multi-player,
choć to właśnie single będzie pierwotnym trybem.


Spoiler

Z trybów mamy do wyboru:
Kampania RPG (single) rozwój cywilizacji tryb w którym budujemy naszą społeczność od 0 do imperium.  Jesteśmy prowadzeni przez krainę,
zdobywać coraz to kolejne miejsca. 
Podobnie jak w spore, każdy etap - nie jest rzeczywistą misją - a etapem rozwoju. 
Sami wyznaczamy, w którym momencie chcemy aby się zakończył.


Tryb Kreatywny (single i multi)  nasze bóstwo ma odblokowane wszystkie opcje i jest rzucone w jedną, z kilku różnorodnych krain (możliwych do wyboru)
Sami, od początku do końca narzucamy sobie tempo rozgrywki, cele i zadania.

Wojna bóstw (multi)  w tym trybie bogowie stają na przeciwko siebie. Zwycięży ten, kto rozwinie się jako pierwszy i zdominuje resztę graczy.
Cele wojny możliwe do ustawienia.


Nasz bożek, eteryczna istota, bóstwo tak naprawdę niewiele potrafi na samym początku gry. 
Do swoich umiejętności potrzebuje wiary ludzi - to ona tak naprawdę daje mu moc. 
Im więcej wiernych zatem posiadamy tym bardziej potężni jesteśmy i tym większy mamy asortyment możliwości.



[Obrazek: lf8QJiW.png]


[Obrazek: 207.png]
Bóstwa
Wypadałoby by również opisać bóstwa. To one odgrywają tutaj najważniejszą rolę 


Spoiler


[Obrazek: Wy2MC8G.png]
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości