Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Próba Bogów (od konceptu do gry)
#1
Pokrótce w tym temacie opiszę, 
jak będzie przebiegać praca nad Próbą Bogów - czyli pierwszą, płatną, pełnoprawną grą która wyjdzie spod skrzydeł Goblinfactory
Po konsultacji z wieloma osobami doszliśmy do wniosku, że Próba jest murowanym projektem na grę. Nikt nie stworzył gry Godmode/RPG/RTS/Sandbox, z aż takim rozmachem
i projekt ma paradoksalnie szansę zaistnieć na rynku też dlatego, że wywodzi się z niszy i może bardzo namieszać, nie posiadając żadnej realnej konkurencji. 


To, czym ów projekt jest  tu pisać nie będę. Temat jest dla osób które już są w temacie
Całą karierę podzieliłem na 22 etapy, które tutaj w miarę szczegółowo opisze.  Chętnych zapraszam do czytania :)


koncept gry i zasady -> miasta i społeczność -> bogowie, ich wpływ na świat -> prologi bóstw -> rozwój kampanii -> Podręcznik deweloperski -> Mechanika w WcIII -> Grywalne prologi -> Pierwsze 2-3 części kampanii -> Demo Gry dla testerów ->  Nauka nowego silnika -> Dopracowywanie i przenoszenie systemów -> Kickstarter -> zapowiedź alfy -> demówka gry ->  Trailer Próby Bogów i Przedsprzedaż ->   Dotacje na gre -> Przygotowanie sociali & organizacja pod Próbę ->  Dokończenie gry -> Premiera Gry Single Player (kampania + tryb kreatora) -> Praca nad multiplayer -> Zapowiedź Multiplayer & testy -> Przygotowanie serwerów -> Otwarcie Multiplayer



1. Koncept Gry i Zasady (gotowe)
Absolutne podstawy gry, czyli
- szczegółowy opis
- bohaterowie, postacie
- styl, epoka, sposób grania 
- najważniejsza myśl która przewodzi projektowi
- Cele misje, tryby rozwój gry w szerszej perspektywie 
- Rozeznanie w branży gamingowej
- Mocne i słabe strony produkcji które wyróżniają ją ponad inne gry

Miałem 2 lata, aby się namyślić, jaki projekt chcę robić i zdania nie zmieniłem.
Nigdy nie spotkałem się z opinią, że projekt (pomysł) jest słaby, powszechny lub nie wnosi nic nowego.
Słyszałem, że jest za to bardzo złożony, więc w jego produkcje musi być zaangażowane więcej niż 6-8 osób (minimum)



2. Miasta i Społeczność
Najważniejszym aspektem w Próbie będzie nakreślenie tego, w jaki sposób funkcjonują wioski, osady i zamki
oraz opracowanie wiarygodnego portretu wierzeń i obyczajów ludności, zamieszkujących dane tereny.
W skład wymagań 
Osady ; Wioski ; Miasta ; Twierdzy ; Zamku ; Obozu Bandytów ; Wioski Barbarzyńskiej i lokacji podległych
wchodzi m.in:
- Cechy ludności na danym terenie 
- Budynki, które tworzą, ich zastosowanie i funkcjonalność
- Ludność, prace i zadania jakie wykonują w ciągu swojego dnia
- Zwierzęta, łowiectwo, gromadzenie i zdobywanie żywności
- Relacje ze światem, wewnętrzne i zewnętrzne konflikty, bunty
- Poziom wiary, psychiki i potrzeb ludzi
- Sposoby Boga integracji z danym miastem, wioską
- Zalety i wady posiadania danego obszaru i tym samym wpływ na inne



3. Bogowie i ich wpływ na świat
Kiedy świat już będzie zarysowany, będziemy wiedzieć jak funkcjonuje każdy obszar od osady do królestwa, będziemy musieli stworzyć dokładną
charakteryzacje, cechy i możliwości każdego z bóstw.
Bogowie dzielą się na : Chaotycznych, Praworządnych i Neutralnych (złych i dobrych)
- Dokładne różnice między charakterami bóstw
- Różnice między osobowościami Bóstw
- Czary, zaklęcia, uroki, plagi - jakimi dysponują bóstwa (teoria)
- Wykorzystanie powyższych w praktyce na każdej z grup ludzi i zwierząt
- Szczegółowy system rozwój kultury i religii, dopasowany do każdej ewentualności 



4. Prologi Bóstw
Wiemy już jak wygląda nasz świat, wróćmy no początku gry - czyli do opisania tego, skąd owi Bogowie się biorą.
Każde bóstwo będzie mieć opisane, w swoim prologu:
- Swoją człowieczą historię, traktującą o tym, jak i dlaczego stało się bóstwem. 
- Tereny, miejsca, ludzi jakie w tym czasie spotka
- Boski profil każdego bóstwa



5. Rozwój Kampanii
Następnym etapem będzie napisanie scenariusza do całej rozgrywki w grze, w trybie single-player - czyli do kampanii

Kampania pozwala przejść przez wszystkie etapy rozwoju ludzkości, prowadząc gracza przez kilka różnorodnych krain,
ucząc go rozwijać i rządzić swoim ludem. W wybrany przez nas sposób będziemy rozpowszechniać naszą wiarę na świecie.
- Rozpisanie FABUŁY
- Scenariusze do kampanii
- Postacie fabularne
- Misje główne i zadania poboczne
- Dialogi RPG
- Rozgrywka RTS
- Nowe systemy i mechaniki, typowo pod kampanie



6. Podręcznik Deweloperski
Kiedy uporamy się z kampanią, możemy zrobić swój podręcznik  Biblie Forum  w której opiszemy dokładnie wszystkie

mechaniki, aspekty które są istotne, do prowadzenia tej gry.  Ten podręcznik umożliwi nam szybszą i sprawniejszą komunikacje z resztą
teamu i szybsze i dokładniejsze przeniesienie gry na silnik, najpierw Warcrafta, potem programistyczny.
Zasady trzeba będzie znać dobrze, ponieważ one nie zmienią się już, w rzeczywistej grze i wszystko będzie tworzone cały czas
na bazie gotowego konceptu.
- Style gry
- Opisy Bóstw
- Boski rozwój
- Opisy Prologów
- Opisy kampanii
- Opisy krain
- Opisy ludności
- Opisy i różnice między religiami
- Opisy miast i terytoriów
- Opisy wierzeń
- Opisy czarów
- Opisy katastrof i plag 
- Współczynniki wiary i psychiki 
- Główna Fabuła gry



7. Mechanika w WcIII
Kiedy będziemy mieć gotowy podręcznik i cały zamysł do gry -> zaczniemy przenosić to wszystko na edytor Warcrafta, z wiedzą, którą

do tego czasu zgromadzimy + przy pomocy innych osób zainteresowanych.
Odbędzie się to w następującej kolejności:
1. Zebranie modeli
2. Przygotowanie systemów funkcjonowania wioski
3. Tchnięcie życia w wioskę (wioska potrafi przeżyć, ma swoje surowce, obywateli, pracowników)
4. Stworzenie prostego, powtarzalnego dnia, każdego z mieszkańców

5. Ludzie potrafią chodzić do lasów, zbierać surowce i chronić się przed bandytami
6. Rozwój szerzej cywilizacji (miasta)
7. Bóg potrafi ingerować w życie ludzi w prosty sposób (współczynniki ludzi)
8. Rozwój wiary w miastach (dobra - zła)

9. Bardziej złożone boskie wymagania, różnorodny rozwój religii
10. Rozwój szerzej cywilizacji (twierdze) + migracje ludzi między obszarami
11. Złożony rozwój religii i czarów boga

12. Rozwój okolicznego świata i dopracowanie systemów (+aktualizacje)
13. Rozwój szerzej cywilizacji (zamki) + wpływ kultury na ludzi wokoło

14. Ostateczne dopracowanie czarów boskich
15. Dopracowanie stylów gry boga

-------------------------------------------------


8. Grywalne Prologi
Posiadamy już koncept, zamysł i systemy umożliwiające grę. Najwyższa pora zrobić prologi,

do testowej wersji gry, oraz Samouczek, na bazie gotowych systemów. Jest to tak naprawdę
jedynie wisieńka na torcie, ponieważ do tego czasu, najważniejsza część pracy zostanie już wykonana.
- Samouczek
- Prologi testowe (minimum 4-5 do testów)
- Reszta prologów (około 10)



9. Pierwsze 2-3 części kampanii
Aby w pełni zaprezentować to, czym Próba ma być, w istocie, oprócz samouczka i prologów, ważna będzie kampania, na łamach której

będzie można rozwijać swoje religie. Może nie odkryjemy jeszcze wszystkich czarów, progów i systemów, ale 2-3 misje w zupełności
wystarczą, aby ocenić tą grę i być przygotowanym na kontynuacje. 

Feedback pierwszych kampanii wpłynie na to, jak rozwiniemy i co zmienimy w kolejnych częściach. Nie byłoby mądrym robienie od początku 
wszystkiego i potem gruntownie przerabianie tego.



10. Demo gry dla testów
Udostępniamy grę w wąskim gronie, na goblinie, aby niektóre osoby mogły się wypowiedzieć na temat tej produkcji. 

Nie będziemy ogłaszać nigdzie indziej, że pracujemy nad tą produkcją na silniku WcIII, ze względu na politykę Blizzarda, która
uśmierciłaby ten projekt, gdyby miał premierą właśnie tutaj. 
Po testach spiszemy w 1 kolejnośći:
- mocne i słabe strony projektu
- poprawki w stylistyce kampanii
- poprawę w mechanice religii
i wiele innych



11. Nauka nowego silnika
Próba Bogów jest grywalna, posiada złożone systemy, które znamy od podstaw. Posiada czary i religie, których działanie i podstawy w pełni rozumiemy.

Jednak gry w Warcrafcie nigdy nie wydamy, dlatego też musimy nauczyć się nowego silnika,
zgłębić go i okiełznać,  od podszewki, by w niedalekiej przyszłości przenieść kod gry na niego. 



12. Dopracowywanie i przenoszenie systemów
Prace nad czarami i religiami, a także kampanią trwać będą nadal. Zależy nam, aby posiadać gotową wersję już w Warcrafcie, u siebie w szufladzie,

jednak od pewnego momentu - kiedy tylko będziemy w stanie, zaczniemy implikować wszystkie rzeczy i systemy na nowy silnik.
Zaczniemy od prymitywnej wersji gry i po dziesiątkach testów, będziemy coraz bardziej ją rozwijać.

Jak raz nauczymy się kodu, potrzebnego do napisania silnika gry - to przeniesienie go do innego silnika
nie będzie już tak dużym wyzwaniem.



13. Kickstarter
DOPIERO w momencie, w którym będziemy mieli absolutną pewność, że gra jest możliwa do ukończenia, zajmiemy się promocją gry na Kickstarterze. 

Opiszemy wszystko jak należy wyszczególniając wszystkie najważniejsze cechy próby.
Tak jak pisałem, pierwsze koncepty i prezentacje będą zaprezentowane już na nowym silniku, aby uniknąć problemów z Activision-Blizzard. 



14. Zapowiedź alfy  + strona Próby
Kiedy już zbierzemy pieniądze - zapowiemy Alfe, aby pokazać naszym przyszłym fanom, że dotrzymujemy słowa i wywiązujemy się z obietnic od A do Z

Alfa zawierać będzie wszystkie te cechy, które określają Próbę Bogów w największym stopniu,
czyli przynajmniej 80% tego, co uda nam się zrobić w wersji demo w WcIII

Oprócz tego powstanie strona Próby, na której w bardzo szczegółowy sposób opiszemy,
jak będą wyglądały rozwoje religii i bóstw, a także cały zamysł na grę. Wszystko wykonane w jak najlepszej formie.



15. Demówka Gry
Bardzo ważny, globalny krok - czyli DEMO. Od tego dema zależy dalsza przyszłość gry   jeśli będzie średnie, dobre, bardzo dobre - projekt przepadnie

Demo musi być niesamowite i musi posiadać największą możliwą promocję, jaką tylko jesteśmy w stanie mu zapewnić. 
Wszystkie niedociągnięcia, jakie uwzględnią gracze będziemy poprawiać, w finalnej wersji gry.



16. Trailer Próby i przedsprzedaż
Jeszcze w tym roku ukaże się pierwszy, oficjalny trailer do Próby Bogów, forum już od długiego czasu będzie dwu-języczne, będziemy posiadać

swoją firmę, markę, więc zaczniemy globalną promocję.
Próba Bogów będzie namacalnym produktem, od istniejącego już studia gamingowego
i będzie musiała wyjść, za wszelką cenę, w jak najlepszej formie, z wszystkimi detalami.

Strona próby w tym czasie będzie wyglądać jak Milion Dolarów, będą opisani kolejni bogowie
kolejne czary, kolejne style gry i krainy.
Podkręcamy zainteresowanie tytułem M.A.K.S.Y.M.A.L.N.I.E!



[b]17. Dotacje na grę[/b]
O Próbie mówi każdy, wszędzie, gra aspiruje do produkcji Roku  2021

Atmosfera jest naprawdę gorąca. Wykorzystujemy nasze 5 minut i ogłaszamy zbiórkę, na dokończenie projektu
oraz jego przyszły, spektakularny rozwój
Ludzie w nas wierzą i pokładają ogromne nadzieje. My - jesteśmy przygotowani, mamy wszystko pod kontrolą i dość
pieniędzy w zapasie, więc możemy pozwolić sobie nawet na to, żeby robić tylko wyłącznie tą 1 rzecz, aż do premiery.

Nie ma tu już mowy o błędach.



[b]18. Przygotowanie sociali i organizacja pod Próbę[/b]
Wszystko do czasu premiery ma być już dawno gotowe. Gracze wiedzą czego mogą oczekiwać po demie i oczekują nowości po trailerach.

Co jakiś czas, regularnie informujemy graczy o postępach nad grą, podtrzymując atmosferę. Publikujemy game-playe z grywalnej wersji.
Gra ma już przygotowaną wikipedie Bóstw, która czeka na premierę gry.

Wszystko jest dopięte na ostatni guzik, poza samym tytułem.



[b]19. Dokończenie gry[/b]
Gra, pod koniec 2020 roku powinna mieć swoją finalną wersje, która przez następny miesiąc będzie jeszcze poprawiana.

Powinniśmy mieć:
- Gotową Kampanię, minimum 10 długich misji
- Rozbudowany tryb kreatywny
- Mnóstwo krain na których można toczyć boje
- Gotowe czary
- Gotowe rzeczy dla graczy
oprócz tego:
Cinematici, dialogi, rozmowy, fabuły, Kronikę Próby dla graczy
wersje DeLuxe dla graczy i tak dalej



[b]20. Premiera Gry[/b]
Dajemy graczom DOKŁADNIE to czego oczekiwali a nawet dużo więcej. Gra jest pełna i niemal bezbłędna

Mnóstwo treści jest odblokowanych niedługo później.
Zapowiadamy że jeżeli gra będzie mieć swoich odbiorców, to niebawem odpalimy rozgrywkę Multiplayer aby pozwolić graczom
zmierzyć się na arenie z innymi osobami.
Trzeba cisnąć dalej, póki to możliwe.



[b]21. Praca nad multiplayer[/b]
Nie ma czasu na rozdrabnianie się nad grą, więc pracujemy już nad multiplayer, który testujemy na goblinie, wraz z naszymi fanami.

Niedługo zostanie dodany do gry, póki jest jeszcze gorąca.



[b]22. Zapowiedź multiplayer i testy[/b]
Zapraszamy graczy do testów trybu multiplayer. Każdy może się wypowiedzieć, co chciałby aby było poprawione my

dołożymy wszelkich starań aby połatać wszystkie niedoskonałości i odpalić serwery , wraz nowymi dodatkami i pulami
map już wkrótce.



[b]23. Przygotowanie serwerów[/b]
To będzie bardzo ciężki aspekt który trzeba dokładnie przemyśleć i przeanalizować. Musimy wiedzieć jaka będzie potencjalna liczba graczy,

zainteresowanych grą na serwerach. Będziemy musieli wykupić serwery aby pomieścić wszystkich naszych graczy u siebie.
Będziemy musieli przygotować dobry i bezbłędny host,
żeby cała premiera multiplayer nie okazała się klapą, bo mocno straci na tym wizerunek raczkującej firmy.



[b]24. Otwarcie serwerów multiplayer[/b]
Najpóźniej przed wakacjami (maj-czerwiec) 2021 otwieramy w pełni działające, STABILNE serwery do próby w które

ładujemy bajońskie sumy pieniędzy. Wszystko śmiga jak ta lala a nawet lepiej i zapraszamy ludzi na serwry.


Gra okazuje się ogromnym sukcesem na skalę światową, my cały czas ją wspieramy
i zaczynamy pracować nad kolejnymi tytułami,
które również są nastawione na ogromny sukces


Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości