Forum jest aktualnie zamknięte.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[GUI] Full Screen Inventory
#1
GUI Full Screen Inventory - created by Shadow
W tym temacie postaram się przedstawić wam działania mojego systemu ekwipunku, stworzonego do kampanii Ostatni Bastion. Postaram się też objaśnić jak go modyfikować, czy jak go umieścić w swojej mapie.

Funkcjonalność:
- Miejsca na 2 bronie, 2 pierścienie, hełm, zbroje, spodnie, buty. (Nie uwzględniłem tarczy, naramienników, kolczyków, pasków, czy rękawic)
- 12 slotów do przechowywania przedmiotów.
- System sam wyszukuje sobie pierwsze wolne miejsce, w którym umieści nowy przedmiot.
- System uniemożliwia umieszczenie przedmiotu w niewłaściwym miejscu.
- System powiadamia gdy ekwipunek jest pełen.
- Możliwość wyrzucenia przedmiotu.
- Możliwość zamiany miejsc przedmiotów.
- System posiada tablice opisu przedmiotu.
- W opisie przedmiotu uwzględniono premie do: siły, zwinności, pancerza, inteligencji, ataku, życia.
- W opisie przedmiotu wyświetlana jest jego cena i nazwa.
- Możliwość dodania historii do dowolnego przedmiotu.
- Możliwość odznaczenia zaznaczonego przedmiotu.

Wady:
- System nie uwzględnia premii z 2 tych samych przedmiotów.

Propozycja rozwiązania tego problemu (niesprawdzona)

(02.11.2014, 15:57)axator napisał(a): Mógłbyś zrobić 4 podobne premie (albo mniej, zależy jakie masz ograniczenia w statystykach itemów)
I tak:
1 premia ma 10 poziomów od 0 do 9
2 premia 10 poziomów od 0 do 90 co 10
3 premia 10 poziomów od 0 do 900 co 100
4 premia tak samo tylko do 9000
Jeżeli nie przewidujesz bonusu z itemów większego niż 1000 to ostatnią możesz wywalić, a jeżeli przewidujesz jeszcze większy bonus ponad 10000 to dodaj piątą.
I teraz, sumujesz wszystkie premie od ataku z posiadanych itemów.
Dalej wykonujesz zwykłe działania matematyczne i edytujesz poziomy tych premii adekwatnie do wyników działań. Czyli, wyliczoną sumę z itemów dzielisz przez 1000 i wychodzi Ci poziom 4 premii. Liczysz SumaZItemów = SumaZItemów modulo 1000
Dzielisz Suma ZItemów /100 i masz level 3 premii
Dalej: SumaZItemów = SumaZItemów modulo 100
Dzielisz SumaZItemów /10 i masz level 2 premii
I tak dalej :P

Wygląd ekwipunku:

[Obrazek: M2zkuje.jpg]

Użyte zmienne:
Equipment - tablica mieszająca
Ability - zdolność (tablica)
Helmet - jednostka
Chest - jednostka
RingLeft - jednostka
Main_hand_weapon - jednostka
Pants - jednostka
Boots - jednostka
RingRight - jednostka
Off_hand_weapon - jednostka
Drop - jednostka
Cancle - jednostka
TempSlot - jednostka
Slots - jednostka (tablica)
Slot - punkt (tablica)
EmptySlot - BDLBQ (tablica)
Currently_pick - obiekt zniszczalny
Last_pick - obiekt zniszczalny
DescriptionTable - wieloschowek
FirstAviableSlot - C
FullEquipment - C
SelectedItem- C
TableNumberOfSlots - C
Temp - C
TempSelect - C
SelectedEffect - obiekt zniszczalny (tablica)
Icon - rodzaj obiektu zniszczalnego (tablica)
TempIcon - rodzaj obiektu zniszczalnego
NewIcon - rodzaj obiektu zniszczalnego
RemoveIcon - obiekt zniszczalny
Item - przedmiot-typ (tablica)
ItemInInventory - przedmiot
RemoveItem - przedmiot
NewItem - przedmiot-typ
TempItem - przedmiot-typ
Player - gracz
PropertiesOfItem - ciąg
TypeOfItem - ciąg

System rozłożony na części pierwsze:

[Obrazek: 3cDuXUm.jpg]

Ikony slotów, a także ikony faktycznych przedmiotów to obiekty zniszczalne bazujące na modelu iconbase

Natomiast przyciski są ukryte pod ikonami w postaci pustej jednostki również bazującej na modelu iconbase.

[Obrazek: M1QmrLw.jpg]

Skala slotów: 150 (Plus 3-krotnie obniżone CTRL + Page down)
Skala przedmiotów: 110

[Obrazek: UwLf2Wm.jpg]

Działanie systemu w praktyce - film
Odpowiedz
#2
Nie skończę tego tematu - sorry za dużo objaśniania.

Jakby ktoś jednak chciał taki system to jest kilka na hiveworkshop w dziale Spell. Albo w Ostatnim Bastionie jest taki (W wersji PL jest słabo napisany, w wersji EN już jest poprawiony, a w Płonącej Apokalipsie - jeśli się projekt pokaże jest już moim zdaniem bardzo ładnie napisany)
Odpowiedz
#3
Nigdy nie nie bawiłem tym systemem ale może kiedyś zrobię rpga ale to pewnie jak wyjdzie Nowy Warcraft :P A tak apropo dużo miejsca zabiera na mapie taki system?
Odpowiedz
#4
Cóż robiłem na 12 graczy taki system i jak chcesz dobrze to ukryć to zajmuje troszkę mapy. Można też zrobić wersję kompleksową która nie zajmuje nic mapy i jest tylko lokalnie każdy gracz widzi swoją i możesz sobie to stworzyć gdzie chcesz, ale to już godziny zabawy jak nie wiecej.
Odpowiedz
#5
Nowy warcraft nie wyjdzie. Nigdy.


Odpowiedz
#6
Wystarczy poczekać na "WarCraft: Armies of Azeroth". Fakt to jedynie remaster, ale to i tak dobrze. WarCrafta IV nie będzie, bo większość rzeczy jest już w WoW'ie.
Odpowiedz
#7
Każdy fan warcrafta domaga się kolejnej części więc pewnie kiedyś zrobią :P
Odpowiedz
#8
XD Oczywiście że wyjdzie nowy Warcraft z kilku powodów.
Primo: Skończył się Starcraft, ekipa od Starcrafta jest wolna.
Secundo: WoW zmierza ku końcowi, Płonący Legion został ostatecznie zniszczony, możliwe że WoW skończy się na tym, że pojawią się Old Godzi, możliwe że wtedy zacznie się Warcraft IV.
No i ostatni argument: Gdyby zrobili Warcrafta IV to byłby taki hype, że praktycznie wszyscy gracze W3 by to kupili, zysk mieliby olbrzymi.
01110001011110001110011
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości