Forum jest aktualnie zamknięte.

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minimalizacja i czytelność wyzwalaczy
#1
Poradnik raczej przydatny dla osób tworzących większą, niestandardową mapę.

 - Odpowiednie nazewnictwo, każdy wyzwalacz, folder, zmienną warto odpowiednio nazwać. Wtedy powrót po dużej przerwie do takiego projektu jest dużo łatwiejszy.
Ja na przykład używam jakiegoś przedrostka by odpowiednio sobie skatalogować pewne rzeczy, np w projekcie typu RPG gdzie można pogadać z większą ilością npc'tów każdą zmienną typu jednostka poprzedzam przedrostkiem U_ od unit, czyli np: U_Harrim, U_Heniek, U_Stachu. Potem łatwiej mi znaleść taką zmienną przy natłoku 200 innych. Tak samo robię z wyzwalaczmi do systemów. Dajmy na to mamy system eliksirów, każdy wyzwalacz poprzedzam skrótem PS, od potion system, co daje PS UsePotion, PS GetPotion, PS ShowWarning

- Blizzard dodał opcję zagnieżdżania folderów i umieszczania zmiennych w drzewku wyzwalaczy, co też daję sporo możliwości, jeśli chodzi o zwiększenie czytelności i poukładanie odpowiednio rzeczy. Zmienne od systemów wtedy dajemy tam, gdzie są wyzwalacze od systemów.

- Minimalizacja, chodzi o to by wyodrębnić, gdzie się da pewne fragmenty kodu, albo od razu pisać wyzwalacz z myślą o jego uniwersalnym użyciu. Wracając do przykładu z mapą RPG, każdą rozmowę można poprzedzić jednym wyzwalacz, który ogarnie rozpoczęcie rozmowy (Ściemnienie ekranu, ustawienie muzyki, ustawienie jednostek, kamery itp) i tak samo kończyć ją jednym wyzwalaczem. I teraz każda rozmowa będzie się dokładnie tak samo zaczynać i kończyć, a zmiany dokonujemy tylko w dwóch plikach.

Przykładowy kod:



Tworzymy foldery ze względu na rolę, w których będą odpowiednie wyzwalacze. Init od inicjalizacji wszystkich niezbędnych rzeczy przy starcie gry, w events ogarniemy sobie wszystkie wydarzenia, w quest wiadomo zadania, a systems chyba nie muszę tłumaczyć ;)



W init, katalogujemy sobie odpowiednio zmienne które mogą być używane w całej reszcie wyzwalaczy, oraz tworzymy wyzwalacze które poustawiają nam odpowiednio wszystko na start gry - muzykę, pogodę itp



A tak można przykładowo poustawiać systemy, zmienne wykorzystywane tylko w danym systemie są w odpowiednim folderze i mają odpowiednią nazwę.

Odpowiedz
#2
Dobry poradnik :)
Odpowiedz
#3
Teoretycznie znaczenia nie ma ._.
Odpowiedz
#4
Chodziło o zaklepanie tematu xDD
Odpowiedz
#5
Postanowiłem odświeżyć temat, może komuś się przyda :)
Odpowiedz
  


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości