• 1 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Projekt SPAC3
#1
Witam forumowiczów i forumowiczki!

Jest przyszła zapowiedź projektu mapy ,,Projekt SPAC3". Będzie to mapa typowo do walki wręcz. Jednak w kosmosie. Zadaniem graczy będzie wybranie spośród 4 dostępnych ras:

- Ludzi (jako ludzi rzecz jasna)
- Garran (jako orkowie)
- Viveni (jako nocne elfy)
- Xenopidemi (jako nieumarłych)

Każda z owych czterech ras będzie zaczynać na swojej planecie macierzystej (z wyjątkiem Garran którzy zadokują na losowej planecie). Gracze będą mogli budować swoje struktury tylko na planetach, w kosmosie zaś będzie możliwe utworzenie tylko bardzo drogich i nie zawsze opłacalnych budowli typu port kosmiczny który będzie naprawiał statki w pobliżu.

Każda z ras (czy raczej gatunków) będzie reprezentować inne ideologie i styl gry.

Ludzie to istoty które nie posiadają żadnych umiejętności rasowych ani żadnych minusów. Są oni symbolem wciąż ekpansjonującej i rozwijającej się rasy która ledwo uniknęła samozagłady i poleciała w kosmos z dalej niestabilnym społeczeństwem.

Garrani to humanoidy które odrzuciły większość swych wad ciała i zaczęły wszczepiać implanty komputerowe. Ich bierną zdolnością rasową jest zmniejszony koszt energii wykorzystywanej w różnych budowlach czy ulepszeniach. Mogą oni zbudować na słońcu kopułę która będzie czerpała gigantyczne ilości energii by je potem rozrzutnie wydawać na takie rzeczy jak ulepszenia statku matki czy wystrzały z działa planetarnego. Ich wadą jest jednak mała ilość słabych struktur lądowych. Garrani przybyli z innej części galaktyki. Ich gatunek udał się do kosmosu dosyć późno. Kiedy wielcy naukowcy zbudowali technologiczną osobliwość lud rozpoczął podpinanie jej pod wszystkie aspekty ich życia. Kiedy Asseva ich planeta macierzysta została całkowicie zjednoczona i była praktycznie jednym wielkim komputerem, AI zażądało więcej mocy przez co rozpoczęli ekspansję kosmosu mając tylko jeden cel: więcej mocy obliczeniowej dla ich gatunki.

Viveni byli niegdyś nazywani Daleni i wyglądali jak ludzie. Jednak kiedy ich planeta macierzysta pod wpływem wydobywania materiałów nikła z roku na roku w oczach i umierała to garstka kolonistów Daleni została wysłana na inną planetę by ją skolonizować. Ci jednak postawili stopę na ziemi tak różnej od tej co znali, że musieli ją zrozumieć by naprawić błędy przeszłości. Zamiast wydobywać bez opamiętania materiały rozpoczęli badania nad niemalże każdym liściem, źdźbłem trawy czy zwierzęciem. Planeta nie była stworzona dla takich istot jak oni przez co modyfikowali swój kod genetyczny przyspieszając swą ewolucję. Po stu latach ich wygląd zmienił się nie do poznania. Już nie potrzebowali skafandrów by chodzić po tych dziwnych krainach. Ciągle jednak zostawili sobie przystosowanie do ich planety macierzystej na którą w końcu się udali i zniszczyli całkowicie wszystkie przejawy cywilizacji. Tak rozpoczęli krwawe naprawianie swej planety które trwa do dzisiaj. Do każdej planety do jakiej trafią modernizują swoje geny by mogli ją całkowicie zaludnić i jednocześnie o nią dbać. Ich bierna zdolność rasowa to +10% do szybkości budowania struktur na powierzchni planet, wyjątkowa szybkość piechoty i siła. Ich wadą jest jednak długie tworzenie się technologii za energię. Ich budynkiem rasowym jest Wielkie Pnącze które pobiera energię z planety.

Xenopidemia to nieudany eksperyment Ludzi który potem odnaleziony został przez Vivenów i ulepszony przez ich dostosowane do niemal każdej planety DNA. Po czym nieudolnie oswojone przez Garranów jako rodzaj armii poznały technologie i rozwinęły inteligencję. Dziś łączą wszystkie możliwe aspekty tych ras. Mimo jednak technologi pokazanej im przez Garrenów dalej nie są w stanie zbudować rzeczy większych i trudniejszych niż działo przeciw lotnicze. Nie da się opuścić tą rasą swojej planety. Dopiero po odkryciu ich przez inną cywilizację podczepiają się pod inne. Mogą przejmować maszyny innych ras jako swoje oraz zainfekować dowolną jednostkę by ta w dowolnym momencie wydała na świat przedstawiciela konstruującego który może zbudować legowisko czy wybuchnąć kwasem. Ich zdolnością pasywną jest niewidzialność po 4 sekundach bez ruchu oraz wymuszenie ukrycia na 10 sekund co zablokuje pasywkę na 30 sekund. Jeśli zainfekowany osobnik innego gatunki znajdzie się w statku kosmicznym to można go przejąć wraz ze wszystkimi bonusami. Ich budowlą rasową jest legowisko które szkoli raz na 10 sekund larwę która może się później przeobrazić w dowolną inną jednostkę rasy. Po zniszczeniu legowiska zostaje utworzonych 7 mini-mścicieli którzy mają zwiększony atak lecz mało punktów życia. Po zabiciu dowolnego obcego z rasy, obcy wybucha kwasem zadając obrażenia.


Surowce:

Materiały - podstawowy surowiec wystarczający do zbudowania większości rzeczy w grze. Zostaje wydobyty z kryształów porozrzucanych po planetach za pomocą robotników.

Energia - surowiec dodatkowy potrzebny do operowania takimi operacjami jak ulepszanie technologii, budowanie w kosmosie czy korzystanie z umiejętności. Energia jest zbierana głównie w kosmosie. Na lądzie wydobycie jest znacząco niższe lecz bezpieczniejsze.

--Opis dalszy w robocie ---

Komentujcie jak wam się zamysł podobał oraz co byście dodali/zmienili/zhejcili.
Może nawet ktoś by się znalazł chętny do pomocy z takimi rzeczami jak umiejętności, modele czy pomysłem na przedmioty, mobki czy piratów.
Shadow. Shadow in the world is like the water on Earth - is a greater part of it. And people cling to the land - light without which die.

[Image: rrGaPK4.gif]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
To ja proponuję dodanie trzeciego surowca, np zamiast jedzenia.
Będzie możliwa budowa stacji kosmicznych w kosmosie? Satelit? Dział laserowych podczepianych pod stacje?

PS. Viveni i Xenopidemii to bardzo słabe nazwy.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Bo wymyślani na szybko. I nie Xenopidemii lecz Xenopidemia.

Trzeci surowiec w sumie mógłby być. Można by było budować za niego jakieś cuda kosmiczne lecz jeśli masz inny pomysł to zarzucaj.

Budowa stacji kosmicznych byłaby możliwa, tak samo satelity i stacje kosmiczne. Chociaż bardziej pasuje nazwa Portów Kosmicznych gdyż do stacji będzie się dało wejść i to będą takie lokację ze sklepami. Ogólnie będzie potrzebna naprawdę duża mapa którą podobno ma JASS (512x512 chyba z tego co słyszałem). Co do dział laserowych podczepianych pod stację. W znaczeniu budujesz sobie port kosmiczny który może mieć laser, który możesz sterować lub nie? Jeśli znajdę sposób na zrobienie tego wichajstra to zrobię. Jednak bardziej to byłyby konstrukcję w stylu wież strażniczych co się ruszać nie mogą - jedynie strzelać.
Usunięcie zaś jedzenia będzie się wiązało z wymuszeniem zmian tępa gry. Choć w sumie, jedna rozgrywka trwająca 30 min - 1h byłaby spoko.
Pracę nad mapą rozpoczynam w poniedziałek. Póki co mam rozpiskę co ma jak działać. Pierwsza wersja Alpha/Beta mapy będzie jednak może nawet za tydzień bądź dwa bo nie chce dawać byle czegoś co to nawet nie grywalne jest a zepsuje efekt niespodzianki. No dobra, może i trzy tygodnie. Zobaczymy.
Shadow. Shadow in the world is like the water on Earth - is a greater part of it. And people cling to the land - light without which die.

[Image: rrGaPK4.gif]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
JASS ma niestety tylko 480x480, ale dam sobie głowę uciąć, że da się zrobić większy rozmiar, choćby 1024x1024.
Btw ostatnio widziałem fajny system na jakiejś mapce - było działko, a po wejściu do niego, nasz widok przełączał się na pierwszoosobowy i mogliśmy normalnie celować strzałkami, oraz strzelać w samoloty, w 3D. Ale to raczej nie na tą mapkę. No i tak, z tymi działkami laserowymi to coś jak wieże strażnicze.

Tylko czy mapa będzie miała rozmiar mniejszy od 8192KB, aby można było w nią grać na battlenecie? Już sama pusta mapa 480x480 ma około 700-1200KB.

Może zamiast Vivenów lepszą nazwą byłoby... Norlonowie? Aenowie? Gronowie?
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
Trzeba by było po wyliczać ile to łącznie zajmie i ile potrzeba aby stworzyć wystarczający efekt wielkości planet i jeszcze większego kosmosu. No i chyba najtrudniejsze - całe cztery rasy stworzyć i zbalansować.
Shadow. Shadow in the world is like the water on Earth - is a greater part of it. And people cling to the land - light without which die.

[Image: rrGaPK4.gif]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#6
Hm... a myślałem, że będzie to coś w stylu wysepek z tych klifów co są na Pustkowiach, ale wiem już jak chcesz to zrobić. Planety są pewnie na hiveworkshopie, poszukam jakichś fajnych.
Jeśli chodzi o 4 rasy to... przypuszczając, że każda będzie miała po 10 budynków i 10 jednostek, to już będzie 80 modeli. A jeszcze planety, wielkość mapy, stacje kosmiczne, statki.
Raczej nie ma szans, aby zmieścić się w 8MB.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
To będzie coś bardziej w tym stylu: http://imgur.com/IEtpaWC

Myślę, że po znalezieniu wszystkich modeli wystarczy przeliczyć łączną wagę tych modeli i będzie k. Jak zostanie po rozmiarze mapy i modeli te 2mb to myślę, że styknie.
Shadow. Shadow in the world is like the water on Earth - is a greater part of it. And people cling to the land - light without which die.

[Image: rrGaPK4.gif]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
Przeliczenie mało da. Zwykle po zaimportowaniu modele zajmują wiele mniej, a po użyciu Wc3Optimizera jeszcze mniej.
http://www.hiveworkshop.com/repositories/models.530/?tag[0]=6&tag[1]=101
Znalazłem 16 unikalnych modeli planet, każdy od 100 do 350KB około. W linku jest też gwiazda, satelita, 5 wariacji asteroid i wiele przydatnych rzeczy.
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:
#9
Też to przeszukuje. Niby wszystko ładnie ale jako astroamator trochu głupio by było zobaczyć lądowanie na uranie znajdującym się w innym układzie słonecznym czy wg sam fakt lądowania na gazowym olbrzymie. Myślę, że podmienienie tekstur dałoby radę. Bardziej martwić się należy o modele jednostek których jak sam przeliczyłeś będzie około 80+
Shadow. Shadow in the world is like the water on Earth - is a greater part of it. And people cling to the land - light without which die.

[Image: rrGaPK4.gif]
Find
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.