• 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5


Kilka porad dla mapmakerów
#1
Cześć Uśmiech Ten tutorial jest przeznaczony zarówno dla początkujących i średniozaawansowanych Uśmiech Mam nadzieję, że komuś się to przyda Duży uśmiech

1. Podnoszenie i obniżanie dodatku:
Podnoszenie: Ctrl + Page Up
Obniżanie: Ctrl + Page Down.
Aby uzyskać taki efekt, jak na screenie poniżej, czyli aby np. postawić doniczkę na stole, musimy najpierw usunąć teksturę ścieżki. Na przykadzie: Edytor Obiektów -> Środowisko -> Roślina doniczkowa -> Ścieżki - Tekstura ścieżki -> wartość ustawiamy na Brak. Dzięki temu możemy podnieść obiekt tak aby ustawić go na stole.

[Image: gdqd.jpg]

2. Rozciąganie i spłaszczanie dodatku:
Rozciąganie: Page Up
Spłaszczanie: Page Down
Efekt jak na screenie poniżej:

[Image: mzwd.jpg]


3. Dowolne obranie dodatku:
Wchodzi w Edytor Obiektów -> Interesujący nas model -> Grafika - Maksymalny kąt podniesienia (st)" otwieramy go za pomocą ENTER + SHIFT. Wpisujemy wartość o jaką ma być obrócony model, np. -1.57. Model wtedy zostanie obrócony o 90°.
Przykładowe wartości, które pozwalają obrócić model:
-0,79 = 45°
-1.57 = 90°
-3.14 = 180°
Powinniśmy uzyskać efekt taki jak na screenie poniżej:

[Image: s87q.jpg]


4. Kolor podbarwienia:
Edytor Obiektów -> Grafika - kolor podbarwienia: Czerwony; Zielony; Niebieski...
Aby uzyskać efekt jak na screenie poniżej, wpisujemy takie wartości, które są tam podane, w kolejności CZERWONY; ZIELONY; NIEBIESKI:

[Image: stbo.jpg]

5 Naturalny teren:
Jeżeli chcemy uzyskać teren, który będzie bardziej naturalny niż ten, który widzieliśmy w oryginalnym Warcrafcie 3-ce, to powinniśmy zastosować się do wskazówek poniżej. Biorąc pod uwagę, że w sieci jest od groma modeli dzięki którym teren wyglądający jak żywcem wyjęty z innej gry jest całkowicie realny, ja natomiast chce pokazać, że nawet mając do dyspozycji standardowe dodatki jesteśmy w stanie zrobić mapę wyglądającą naturalnie. Ponadto poniższe wskazówki można zastosować gdy robimy mapę z innymi modelami.

a). Paleta terenu:
Pierwszy screen (A) pokazuje standardowe nakładanie się pól terenu, natomiast (B) obrazuje teren wyglądem zbliżony do naturalnego. Aby uzyskać taki efekt należy postępować tak jak na drugim screenie.

[Image: qsow.jpg]

[Image: 2rnl.jpg]

b). Klify i urwiska:
Jeżeli chcemy uzyskać naturalny klif powinniśmy zrezygnować ze standardowego "blizzardowego" urwiska, jak na screenie pierwszym i użyć wypukleń jak na screenie drugim.

[Image: uk6n.jpg]

[Image: 4w7k.jpg]

c). Rzeka:
Podobna sytuacja ma się z rzeką, używamy wypukleń (srceen pierwszy) zamiast standardowych urwisk (screen drugi)

[Image: s8p1.jpg]

[Image: 8v151.jpg]

6. Zastosowanie niewidzialnej platformy:
Aby umożliwić jednostkom chodzenie np. po murach, albo moście używamy tzw. niewidzialnej platformy. Poniżej pokażę jak ją zastosować.

a). na początku stawiamy mur. Ja użyłem dodatku Koniec muru - krótki i usunąłem teksturę ścieżki tak aby ustawić dodatek jak na screenie poniżej:

[Image: fvk4.jpg]

b). następie stawiamy niewidzialną platformę ( Paleta narzędzi -> Paleta dodatków -> Mosty/Rampy -> Niewidzialna platforma)

[Image: nyfg.jpg]

c). nakładamy niewidzialne platformy na postawiony wcześniej murek. Używamy do tego klawiszy Ctrl + Page Up (patrz punkt 1)

[Image: 3bb2.jpg]

d). Efekt w grze powinien wyglądać tak. Nasze jednostki mogą chodzić po murku Uśmiech

[Image: azww.jpg]

7. Zastosowanie mgły terenu, na przykładzie robienia głębin oceanu

Aby zrobić teren, który wyglądałby jak morskie czeluście należy wykorzystać opcje mgły terenu. Ale zacznijmy od początku, najpierw ustawiamy sobie dodatki, które będą w naszej mapce, ja wybrałem takie, które idealnie pasują do dna morza. (deski i ryby podniosłem tak jak w punkcie 1.)

[Image: 3udm.jpg]

Teraz wchodzimy w opcje Scenariusz -> Opcja mapy -> Zaznaczamy Użyj Mgły terenu -> Początek Z. (ustawiamy np. 1000) -> Kolor (wybieramy np. Niebieski)

Później wchodzimy w [b]Preferencje -> Pora dnia - Północ [b]
Tak jak na poniższym screenie:

[Image: d4im.jpg]

Efekt końcowy powinien wyglądać tak:

[Image: pxu6.jpg]

Póki co tyle Uśmiech Postaram się dorzucać jakieś nowe rzeczy, jeżeli macie swoje własne pomysły i rady to piszcie w tym temacie Uśmiech
Reply }}}
Podziękowanie od:
#2
Ja mam pytanie do 5.C, jak zrobić taką rzekę XD
Reply }}}
Podziękowanie od:
#3
Taką rzekę robisz następująco, najpierw ustawiasz sobie, aby na całej mapie była woda, później używasz tego uwypuklenia tak jak w przypadku klifów Uśmiech
Reply }}}
Podziękowanie od:
#4
Ja bym radził napisać, że wartość obrotu (pkt 3) jest podana w radianach (gdzie pi = 180st), zamiast w stopniach (st). Dzięki temu łatwiej obliczyć odpowiedni kąt obrotu modelu.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#5
Wybaczcie, ze odkopuje stary temat ale chciałbym sobie odświeżyć moje umiejętności tworzenia terenu. 

@WrathAmon
Można prosić o odświeżenie obrazków do tego tematu?
Reply }}}
Podziękowanie od:
#6
Tak Stachu, poszukam ich u siebie na dysku Uśmiech
Reply }}}
Podziękowanie od:
#7
Prośba o odnowienie obrazków! Wrzuć na imgura, tam latami trzyma
Shadow. Shadow in the world is like the water on Earth - is a greater part of it. And people cling to the land - light without which die.

[Image: rrGaPK4.gif]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#8
Porada:
Przytrzymując Ctrl oraz obracając myszką, możesz obrócić dodatek w edytorze terenu.
Reply }}}
Podziękowanie od:
#9
Mam Pytanie. Jak zmienic teksture osadu nieumarłych żeby wygłądała jak piasek?
Reply }}}
Podziękowanie od:
#10
Najpierw musisz znaleźć jakąś teksturę, która pasuje (najlepiej na hive), potem importujesz ją do edytora i zmieniasz nazwę na TerrainArt\Blight\G_Blight.blp
Reply }}}
Podziękowanie od:
#11
Ściągnołem i zmieniłem https://www.hiveworkshop.com/threads/des...lp.265282/
i osad dalej jest taki sam
Reply }}}
Podziękowanie od:
#12
A zapisałeś mapę i odpaliłeś ją ponownie?

edit
ok to jest tekstura na bazie terenu wioska/Piach
TerrainArt\Village\Village_Dirt.blp
jeśli użyłeś tej ścieżki to podmieniłeś piach a nie blight nieumarlych
[Image: image.png]
Reply }}}
Podziękowanie od:
#13
http://imgur.com/a/i9vAK <--- instruktaż

Niemniej jednak, w edytorze będzie ciągle wyglądać to jak osad normalny. Ale w grze wszystko jest ok
Shadow. Shadow in the world is like the water on Earth - is a greater part of it. And people cling to the land - light without which die.

[Image: rrGaPK4.gif]
Reply }}}
Podziękowanie od:

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  




Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Silnik forum - © MyBB - Styl forum - iAndrew, grafika - Kithraya, Midas, Bezifabr, Blizzard Entertainment
   
O NAS
Goblin Factory to założone w grudniu 2013 roku forum moderów Warcraft 3 wspólnym wysiłkiem dwóch osób - Scaraba, i WrathaAmona. Celem ich było stworzenie czegoś na wzór starego arcane.pl - miejsca, w którym osoby które wciąż tworzą coś do Warcrafta mogą się spotkać, porozmawiać, zaprezentować swoje dzieła, zapytać o rozwiązanie różnych problemów itd. 22 czerwca 2014 roku Goblin Factory został przeniesiony na nowy silnik, i nowy hosting, a obecnie jest już największym i najpopularniejszym polskim forum dotyczącym Warcrafta 3.